برگزارکنندگان مسابقه نزاع سگ‌ها در تالش دستگیر شدند

0 36

عارف شادکام اظهار کرد: نیت برگزارکنندگان نزاع سگ ها در حاشیه طرح سالم سازی گلسار شهر حویق که روز گذشته دستگیر شدند، سرگرمی، قمار و گریز از بیکاری بود و تصاویر نزاع سگ ها در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود و احتمال انتقال کرونا از طریق تماس دست با سگ نیز وجود داشت.

عصر کاسپین/ وی افزود: حیوانات، بخشی از جامعه طبیعی و زیست محیطی را تشکیل می دهند و در توازن نظام طبیعت نقش غیرقابل انکار دارند و از حق حیات، درمان، آرامش و ایمنی از خشونت و نسل کشی برخوردارند و تضییع حقوق حیوانات، طبق قانون مجازات اسلامی جرم و ترویج خشونت محسوب می شود.
رئیس اداره محیط زیست تالش گفت: قانون گذار برای سگ آزاری جرم انگاری نکرده و باید لایحه ممانعت از حیوان آزاری که از چند سال قبل در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، تصویب شود تا با تخلفات مربوطه به راحتی برخورد صورت گیرد.

وی ادامه داد: ماموران اداره محیط زیست شهرستان تالش به محض اطلاع از مصادیق حیوان آزاری، با متخلفان برخورد و آنان را به محاکم قضایی معرفی می کنند و خوشبختانه با توجه به فرهنگ مردم تالش و مهربانی آنان نسبت به حیوانات خانگی نظیر سگ، گربه و اسب، حیوان آزاری در این شهرستان کمتر مشاهده می شود.

علی فتاحی خواربار فروش ساکن سد ساحلی تالش نیز با اشاره به افزایش جمعیت سگ ها در بخش مرکزی گفت: افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در شهر به یک معضل بزرگ تبدیل و باعث ناراحتی شهروندان شده است.

وی ادامه داد: سگ‌ها شبانه از اطراف روستاها برای یافتن غذا وارد شهر شده و با تجمع در مقابل فروشگاه‌های مواد غذایی، مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده و با روشن شدن هوا دوباره به اطراف روستاها مراجعه می کنند.
چند نفر از شهروندان نیز گردش گله ای سگ ها در نقاط مختلف شهر را آزاردهنده و مغایر موازین بهداشتی اعلام کرده و از مسئولان خواسته اند، مکان مناسبی برای نگهداری سگ های بی صاحب ایجاد کنند، تا دوستداران و حامیان حیوانات و صاحبان باغ و ویلا که شرایط نگهداری سگ را دارند، سگ نگهبان مورد نیاز را از آن مکان تحویل بگیرند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − نه =