تخلیه و بارگیری کالا در منطقه آزاد انزلی ۷۲ درصد افزایش یافت

0 25

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۲ فروند کشتی در منطقه آزاد انزلی تخلیه و بارگیری کالا کرده است گفت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد دارد.

عصر کاسپین/ مهدی کاظمیان اظهار داشت: در ماه‌های اخیر که مراودات و فعالیت‌های تجاری تحت تأثیر همه‌گیری کرونا بوده سازمان منطقه آزاد انزلی تداوم و گسترش مبادلات تجاری و فعال نگه داشتن فضای کسب و کار بر بستر مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در این میان می‌توان به استمرار فعالیت‌های بندری در ۲ بندر کاسپین و انزلی اشاره کرد که ظرف ماه‌های اخیر با تداوم فعالیت‌های بندری و تخلیه و بارگیری کالا، نقش قابل توجهی در تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی-صنعتی کشور ایفا کردند.

کاظمیان تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا ۲۲ آذرماه امسال تعداد ۱۳۲ فروند کشتی در این مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی اقدام به تخلیه و بارگیری کالا کرده که این رقم در مقایسه با تعداد ۷۹ فروند کشتی در مدت مشابه سال گذشته بیانگر رشد ۷۲ درصدی در فعالیت‌های بندری بزرگترین بندر ایران در دریای خزر است.
وی افزود: تهیه بسته‌های حمایتی و تشویقی همچون تغییر محصولات تولیدی واحدهای تولیدی منطقه به ملزومات بهداشتی جهت مقابله با کرونا، تولید ماسک و لباس پزشکی از سوی تولیدکنندگان منطقه، اعمال معافیت عوارض ورود تجهیزات پزشکی به منطقه از جمله حمایت‌های این سازمان در زمان شیوع کرونا بود.

کاظمیان گفت: از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه می‌توان به بخشودگی اجاره بهای ۲ ماهه اسفند و فروردین و معوق‌سازی مطالبات سازمان از فعالین اقتصادی، برخورداری کارگران بیکار شده منطقه آزاد انزلی از بیمه بیکاری، ارائه تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا اشاره کرد.

وی عنوان داشت: اخیراً به منظور هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر واحدهای سازمانی و نهادهای همکارساز، افزایش همکاری‌ با نهادهای دانشگاهی و پژوهشی کشور همچون دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایجاد دانش شهر در منطقه آزاد انزلی تفاهم نامه‌های همکاری منعقد شده است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در راستای این اقدامات می‌توان به انعقاد تفاهم‌ نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و صندوق کارآفرینی امید به منظور توانمندسازی جوامع محلی منطقه آزاد انزلی با توسعه کسب و کارهای خانگی و کوچک، و تفاهم‌نامه همکاری با شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری جذب و محقق شده در این منطقه از رقم ۱۲ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال فراتر رفت و در مقایسه با ۸ میلیارد ۵۹ میلیون ریالی که در ۶ ماهه نخست سال گذشته تحقق یافته بود، بیانگر افزایش ۵۵ درصدی است.

کاظمیان افزود: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی جذب و محقق شده در این منطقه به ۴۱.۵ میلیون دلار رسید که در برابر ۳۶.۴ میلیون دلاری که در مدت مشابه سال گذشته جذب شده بود نشان دهنده افزایش ۱۴ درصدی است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:در ۱۲ماهه سال ۹۸ مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری جذب شده ۶۱ میلیون دلار بود؛ امیدواریم که مسیر رشد طی شده تا پایان سال، زمینه افزایش حدود ۲۵ درصدی در این شاخص مهم جذب سرمایه‌گذاری که در دوران تحریم حاصل شده را محقق سازد.

وی عنوان داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی طی این مدت در حوزه بررسی راهکارهای کاهش برخی مشکلات در مسیر تسهیل و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات تخصصی متعدد اقدامات خوبی را در این مسیر انجام داد که از جمله این اقدامات می‌توان به تشکیل کارگروه بانکی و توسعه خدمات مالی اشاره کرد.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی، کارگروه توسعه روابط بین الملل و اوراسیا، کارگروه تخصصی بررسی توسعه خدمات بندری و ارائه خدمات تجاری در بنادر کاسپین و انزلی نیز از جمله این اقدامات است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + شش =