ترخیص بیش از هزار و۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در گیلان/ تمدید طرح ترخیص تا پایان بهمن ماه

0 25

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ترخیص بیش از هزار و۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در گیلان خبر داد و گفت: طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

عصر کاسپین/ سرهنگ “امیر طالبی”در تشریح این خبر اظهار داشت: در تاریخ ۱۸ آبان ماه طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی به مدت ۲ ماه یعنی تا تاریخ ۱۸ دی‌ماه به اجرا در آمد و طی این مدت، هزار و ۲۳۸ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در استان گیلان با استفاده از تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده، ترخیص شد.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، تشریفات اضافی و پیشگیری از مراجعه مکرر متقاضیان به بخش‌های مختلف حذف شده است افزود: با تهیه نرم‌‌افزار و سخت‌افزارهای لازم امکان ارائه خدمات به متقاضیان در دفاتر پلیس +۱۰ فراهم شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: شرایط تقسیط جرائم رانندگی با اعطای فرصت یک ساله و پرداخت اقساط ماهیانه نیز برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی فراهم شده است.
این مقام انتظامی، امکان ترخیص برای متقاصیان فاقد گواهینامه رانندگی با اخذ تعهد کتبی در محل دفاتر پلیس +۱۰ و بخشودگی سوابق دو برابر شده به اصل جرائم راهنمایی و رانندگی را از مزایای اجرای این طرح اعلام کرد و اذعان داشت: امکان ترخیص موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با اخذ تعهد حمل و ارائه خدمات علاوه بر مالکان به اشخاصی که در لحظه توقیف، موتورسیکلت را در اختیار داشته‌اند نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.
سرهنگ طالبی در ادامه، ترخیص موتورسیکلت‌های با بیش از ۱۰ سال ساخت با در نظرگرفتن مفاد رای دیوان عالی کشور و ملاک عمل قراردادن سلامت فنی وسیله نقلیه پس از بازدید افسران کارشناس پلیس راهور و یا تایید مراکز معاینه فنی و هماهنگی با شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات سهل و آسان با امکان بخشودگی جریمه دیرکرد و تمدید بیمه‌نامه و تقسیط هزینه دریافت بیمه‌نامه موتورسیکلت را از دیگر مزایای اجرای این طرح دانست.
وی در پایان با بیان اینکه طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ به منظور جلوگیری از انباشت این وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها و همچنین برای رفاه حال هموطنان و نظر به حجم درخواست‌ها و مراجعان تمدید شد از مالکان و متصرفان اینگونه از موتورسیکلت‌ها خواست از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و کارهای مربوط به ترخیص را به روزهای پایانی طرح موکول نکنند، چرا که این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + شش =