تعداد بستری‌شدگان کرونا در استان گیلان کاهش یافت/ تهویه هوا را در فصل سرما جدی بگیریم

0 27

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد بستری‌شدگان کرونا پس از مدت‌ها در استان گیلان کاهش یافت.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع تعداد کل بستری‌ها در تمامی بیمارستان‌های استان ۴۹۰ نفر است که خوشبختانه پس از مدتی آمار بستری‌شدگان به عددی کمتر از ۵۰۰ رسید و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم این آمار در روزهای آینده کمتر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از تعداد کل بستری‌شدگان ۹۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و مهم‌ترین و اساسی‌ترین دلیل بستری این افراد در هفته‌های اخیر، شرکت در دورهمی‌ها و تجمعات بوده به‌طوری‌که ۵۰ درصد مبتلایان کرونا توسط این عامل به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

حیدرزاده تصریح کرد: اگر شهروندان علاوه بر در خانه ماندن دورهمی‌ها را نیز لغو کنند قطعاً با کاهش آمار مواجه می‌شویم همچنین با سرد شدن هوا راه‌های تهویه منزل، درها و پنجره‌ها بسته بوده و در صورت برگزاری دورهمی در این شرایط ویروس کرونا قدرت مانور بیشتری پیدا می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با وجود سرد بودن هوا باید حتماً روزانه ۲ بار درها و پنجره‌های منزل را باز نگه داریم تا تهویه هوا انجام شود همچنین از شهروندان می‌خواهیم که متناسب با فصل سرد در منزل لباس گرم بپوشند و به‌دلیل سردی هوا تهویه هوای منزل را نادیده نگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − یک =