تلاش برای وصل شدن برق روستاهای گیلان؛ خسارتی از برف شب گذشته استان گزارش نشده است

0 16

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تاکنون خسارتی از برف دیشب گیلان گزارش نشده گفت: قطعی برق روستاهای برف‌گیر استان امروز برطرف می‌شود.

عصر کاسپین/ امیر مرادی اظهار داشت: شب گذشته شاهد کاهش شدید دما در استان بودیم به‌طوری که از دمای ۴ درجه سانتی‌گراد به صفر درجه سانتی‌گراد رسیدیم و شاهد بارش برف زیادی در مناطق جلگه‌ای به‌ویژه در جنوب رشت، سنگر، سراوان، کوچصفهان، لاهیجان همچنین لنگرود و رودسر با شدت کمتر بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: در ارتفاعات استان بیشترین بارندگی را در مناطق ۴۰۰ متر به بالای شهرستان املش داشتیم و بیشترین بارش برف نیز مربوط به محور بلوردکان-خصیب دشت با ۱۰۰ سانتی‌متر ارتفاع برف است؛ همه محورها اکنون باز بوده و محور اسالم-خلخال که شاهد انسدادش بودیم نیز اکنون باز است.

مرادی گفت: در حال حاضر فقط محور پونل به خلخال بسته است همچنین محورهای روستایی و پرارتفاع در صورت مسدود بودن تا امروز باز می‌شود؛ در ارتفاعات کوهستانی برف شدیدی اتفاق افتاده اما کمبود ماشین‌آلات راهداری تاکنون محسوس نبوده است.
وی با بیان اینکه برف دیشب در گیلان خسارات شدیدی به همراه نداشته و در روز‌های آینده برآوردها انجام می‌شود افزود: قبل از بارش برف دیشب در بعضی از مناطق باد شدیدی داشتیم که منجر به قطع برق در برخی از مناطق روستایی شهرستان‌ها اعم از رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر شد که خوشبختانه برق اکثر نواحی وصل شده و بقیه نقاط نیز تا امروز وصل می‌شود.

مرادی گفت: از دیشب تا کنون طول برف روبی‌های انجام شده ۶۸۸ کیلومتر و حجم کل برف‌روبی یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب بوده است و ۱۵۲ دستگاه ماشین آلات در این حوزه درگیر بوده و ۲۴۷ راهدار نیز از دیشب تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی بودند همچنین به تعداد تقریباً ۱۰۰ خودرو در این محورها خدمت رسانی شد؛ آمار مذکور به جز آمار شهرداری‌های این محورها است و آن‌ها نیز با تجهیزات خود پای کار بودند.

وی افزود: برای شهرداری رشت آماده باشی را از بنیاد مسکن گرفتیم که اگر شهرداری نیاز به ماشین آلات بیشتری پیدا کرد بنیاد مسکن پای کار بیاید؛ در مسیر سراوان به گیل به دلیل پر بارش بودن منطقه همکاران راهداری به کمک شهرداری آمدند و تا صبح امروز این منطقه را باز نگه داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با هماهنگی و محور بندی‌های انجام شده در روزهای قبل بنا بر این شد که تجهیزات مناطقی که بارش برف کمتری دارند را به سوی مناطق پر بارش و برف‌گیر هدایت کنید و این مسئله باعث شد که بتوانیم از دیشب تا صبح امروز این مناطق را بازگشایی کنیم.

مرادی تصریح کرد: اگر این هماهنگی بین دستگاهی در استان گیلان اتفاق نمی‌افتاد قطعاً با این شدت برفی که در جلگه داشتیم باید شاهد انسداد برخی از نقاط اصلی می‌بودیم؛ همچنین در این حوزه سپاه گیلان نیز در حالت آماده باش است و از دیشب تا صبح امروز در کنار این مجموعه بود.

وی عنوان داشت: از همه کسانی که شب گذشته پای کار بوده و زحمت زیادی در این حوزه کشیدند اعم از تیم‌های راهداری، شهرداری، اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و همه دستگاه‌هایی که تحت عنوان یک مجموعه مدیریت بحران خدمت‌رسانی کردند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 8 =