دستگیری باند کلاهبرداری با شگرد فروش اینترنتی تلفن همراه

0 54

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره با ۴۵ فقره کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهمان با شگرد فروش تلفن همراه با قیمت وسوسه‌انگیز از مالباختگان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

عصر کاسپین/ سرهنگ”رضا کوهستانی” اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه در یکی از سایت‌های تبلیغاتی در خصوص خرید موبایل از وی ۵۴ میلیون ریال کلاهبرداری شده، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر از بازار در سایت دیوار کلاهبرداری شده است گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهمان این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی آنها را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به کشف ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۱۰ عدد کارت بانکی و ۱۸ عدد سیم کارت از مخفیگاه متهمان اذعان داشت: متهمان با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز فروش تلفن همراه در سایت دیوار از مالباختگان بیعانه یا کل مبلغ را دریافت و پس از آن سیم کارت خود را تعویض و مجددا با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان ۲۲، ۲۷ و ۳۰ ساله در تحقیقات پلیس به ۴۵ فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از طریق سایت دیوار در گیلان و استان‌های دیگر اعتراف و با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ کوهستانی در پایان با اشاره به عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی تصریح کرد: شهروندان قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده را به دست آورند و تا زمانی که کالا را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اند از پرداخت وجه خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 1 =