سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های کرونا/ تداوم منع تردد شبانه در شهرهای زرد

0 24

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه نسبت به یک ماه قبل ۵۰ درصد آمار فوتی های کرونا کاهش یافته، گفت: میزان بستری های کرونایی نیز ۴۰ درصد کم شده است.

عصر کاسپین/ علیرضا رئیسی، در حاشیه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص مصوبات روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: در دنیا بیش از ۸۰ میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند و در کشور ما طی یک ماه اخیر به دلیل مصوبات اجرا شده و رعایت پروتکل‌ها از میزان ابتلاء و مرگ و میر بیماران کرونایی کاسته شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۳۰ استان روند این بیماری کاملاً نزولی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر فقط در استان مازندران آمارهای کرونا نزولی نیست که امیدواریم آمارها در این استان نیز کاهش پیدا کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا با تأکید بر اینکه در حال حاضر شهر قرمز در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: وضعیت ابتلاء به کرونا در ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی است که امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌ها، این شهرها نیز به سمت نارنجی پیش بروند. میزان ابتلاء و بستری در شهرهای مختلف کمتر شده است که دلیل آن نیز رعایت پروتکل‌ها و همکاری مردم، اصناف و کسبه و همچنین همکاری نیروی انتظامی، نیروهای مسلح، بسیج و طرح شهید قاسم سلیمانی بوده است.

رئیسی به مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره و تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و گزارش‌های دانشگاه‌ها و تیم‌های دانشگاهی، یکی از اقداماتی که بسیار در کاهش آمار ابتلاء به کرونا مؤثر بوده و هزینه کمی داشته، منع تردد از ۹ شب تا ۴ صبح بوده است به همین دلیل امروز مصوب شد در شهرهای دارای شرایط زرد کرونایی نیز منع تردد از ۹ شب تا ۴ صبح ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که هفته گذشته مطرح بود بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی بود که این موضوع رأی نیاورد و همچنان مدارس به صورت غیرحضوری فعالیت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا از مردم درخواست کرد تا همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند تا ما نیز به سمت محدودیت‌های شدید نرویم چرا که در این مدت به کسبه، فشار زیادی وارد شد و آنان نیز همکاری کردند و اگر سهل انگاری در رعایت پروتکل‌ها انجام شود، مجدداً شاهد پیک بیماری در بهمن ماه خواهیم بود.

رئیسی با اشاره به اینکه میزان بستری بیماران کرونایی در کشور حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: در خصوص مرگ و میرها نیز خوشبختانه نسبت به یک ماه قبل آمارها ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی برگزاری دورهمی ها و شب نشینیها می‌تواند به افزایش مبتلایان و مرگ و میر به علت کرونا منجر شود و اگر رعایت نشود شاید شاهد برگشت پیک باشیم.

وی افزود: اگر طی یک ماه گذشته پروتکل‌ها رعایت نمی‌شد ۵۰ هزار نفر بستری بیشتری داشتیم و همچنین هفت هزار و ۵۰۰ مرگ نیز اضافه می‌شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =