شراره های آتش سوزان در میانه ی زمستان/ تداوم حریق در مناطق جنگلی ۴شهرستان گیلان

0 61

به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از عصر روز گذشته تاکنون ۱۱ حریق در مناطق جنگلی استان رخ داده است که از این بین، ۷حریق به طور کامل اطفاء شده و هم اکنون ۴ شهرستان‌ درگیر حریق هستند.

عصر کاسپین/ با آغاز وزش باد در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان گیلان بار دیگر آتش به جان مناطق جنگلی گیلان افتاد.

بر اثر وزش باد گرم، منطقه جنگلی بالادست شادول ماسوله از شب گذشته آتش گرفت. منطقه حفاظت شده جنگلی شادول ماسوله ۱۰۰هکتار وسعت دارد.
علی داودی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فومن در این باره گفت: ۹۰ درصد آتش سوزی در ۲۰ هکتار از منطقه بالادست شادول ماسوله که از شب گذشته شروع شده بود، هم اکنون مهار شده است.
داودی افزود: تعداد زیادی از نیروهای یگان حفاظت‌ منابع طبیعی، بسیجیان و همیاران طبیعت فومن تلاش کردند تا این آتش سوزی را مهار کنند.

همچنین در روستای لوییم بخش پره سر شهرستان رضوانشهر نیز آتش سوزی رخ داد که تلاش نیروهای منابع طبیعی و محلی برای مهار آتش ادامه دارد.

سیاهکل، رضوانشهر، رودبار و فومن شهرستان‌های درگیر حریق هستند که هم اکنون نیروهای امدادی در این مناطق حضور دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر سیاهکل، رضوانشهر، رودبار و فومن از شهرستان‌های درگیر حریق هستند گفت: خسارت‌های حاصل از این حریق‌ها سطحی بوده و آسیب جدی به جنگل‌های گیلان وارد نشده است.

سرهنگ محمد قربانی لرد با اشاره به افزایش دما و وزش باد گرم شدید از عصر روز گذشته در استان گیلان گفت: این عوامل باعث شد که حدود ۱۰ شهرستان استان درگیر آتش سوزی شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه از عصر روز گذشته تاکنون ۱۱ حریق در استان رخ داده است بیان کرد: از این بین، ۷ حریق را به طور کامل اطفاء کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۴ حریق دیگر در سطح استان تحت کنترل نیروهای مربوطه قرار دارد و ماموران در حال اطفاء آن هستند افزود: بیشتر آتش سوزی‌ها در این ۴ منطقه مربوط به کنده‌های در حال دود هستند.

قربانی لرد شهرستان‌هایی که هم اکنون درگیر حریق هستند را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سیاهکل، رضوانشهر، رودبار و فومن شهرستان‌های درگیر حریق هستند که هم اکنون نیروهای امدادی در این مناطق حضور دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه خسارت‌های حاصل از این حریق‌ها سطحی است خاطرنشان کرد: خوشبختانه آسیب جدی به جنگل‌های گیلان وارد نشده و نیروهای امدادی، بسیج و هلال احمر جهت اطفاء حریق در مناطق حضور دارند.

همچنین پیش از ظهر امروز آتش نشان به مهار و اطفای آتش سوزی در چندین نقطه از جاده لاکان رشت پرداختند.

متاسفانه بسیاری از مسیر ها صعب العبور بوده و خودروهای اطفایی قادر به حضور در محل حادثه نمی باشند و آتش نشانان با پهن کردن چندین رشته لوله نواری نسبت به مهار آتش و پیشگیری از گسترش آن اقدام کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 16 =