شرایط شهر رشت برای مقابله با بحران احتمالی برف نگران‌کننده است

0 20

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف به عمل و همکاری با مصوبه ستاد بحران‌ هستند گفت: شرایط شهر رشت برای مقابله با بحران احتمالی برف نگران‌کننده است.
عصر کاسپین/ امیر مرادی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت، استان گیلان را جزو استان‌های بحران‌خیز دانست و اظهار داشت: با توجه به موقعیت استان، دستگاه‌ها تحت هر شرایطی باید برای بحران آماده باشند و بنده می‌توانم اعلام کنم که مدیریت بحران استان برای مقابله با بحران‌ احتمالی برف در سطح استان آماده است اما برای شهر رشت بسیار نگران هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به استفاده از تمام امکانات بنیاد مسکن و ۷۶ دستگاه زمستانی در کنار شهرداری تصریح کرد: مسیر کریدور شهر رشت هم باید باز نگه داشته شود تا به مشکل نخوریم از طرفی تدابیری اتخاد شده که امسال از امکانات سپاه گیلان نیز برای بازگشایی مسیرها استفاده شود.

مرادی افزود: برای تامین سوخت هم هماهنگی‌های لازم با همه بخش‌ها انجام شد و از ظرفیت ماشین‌آلات بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد و علاوه بر ۳۵۰ دستگاه، از امکانات بخش خصوصی با ۷۰ دستگاه، امکانات بخش خصوصی راه و شهرسازی با ۳۰ دستگاه و امکانات بخش خصوصی صنعت و معدن نیز استفاده می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از فرمانداران خواست تا در حوزه راه‌های اصلی و فرعی اجازه دهند تا ماشین‌آلات راهداری کار خود را انجام دهند اما اولویت با راه‌های اصلی است گفت: انتظار داریم صبر و حوصله داشته باشند و فرمانده محورها هم مشخص شده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بازرسی استان خاطرنشان کرد: تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با بحران پیش‌بینی شده اما وسط بحران باید بدانیم کدام دستگاه‌ها فعال و کدام دستگاه‌ها فعال نیستند به‌همین دلیل از ظرفیت بازرسی استفاده می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظف به عمل و همکاری با مصوبه ستاد بحران‌ هستند.

شهردار رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: با وجود انجام آسیب‌شناسی‌ها پس از بحران اما متاسفانه از سال ۸۳ تا ۹۸ در تمامی بحران‌ها مغلوب شده‌ایم و در سال گذشته هم بارش برف پیش‌بینی شده بود اما تمام انتظارات به‌سمت شهرداری بود در صورتی‌که انتظار داریم همه دستگا‌ه‌ها از شهرداری تا بخشداران و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در ابتدا وظایف خود را انجام دهند بعد درباره عملکرد دیگران اظهار نظر کنند.

سیدمحمد احمدی با بیان اینکه بارندگی اخیر هم با مشکلاتی همراه بوده اما شهرداری رشت با همراهی نیروی انتظامی در وسط میدان برای کنترل ترافیک و رفع آبگرفتگی‌ها حضور داشت خاطرنشان کرد: چند نقطه آبگیر در رشت داشتیم که در ۴۰ روز اخیر، بعضی از این نقاط به‌صورت موقت لایروبی شد و در بخشی دیگر نیز باید اجرای پروژه داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت اورهال کردن ماشین‌آلات زمستانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بخشی از ماشین‌آلات را جمع‌‌آوری کرده و تعدادی هنوز از تعمیرگاه خارج نشده است و از شهرداران مناطق هم خواستیم که تعدادی دستگاه اجاره کنند و وارد مذاکره با بخش خصوصی هم شده‌ایم لذا بسیار امیدوار هستیم که با وحدت و همدلی موجود بین مدیران شهرستان بر بحران‌ها غلبه کنیم‌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =