مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان بر توجه و لزوم انجام پژوهش های کاربردی و بهره مندی از طرح های دانش بنیان تاکید کرد

0 60

علیزاده در جلسه شورای اداری که با حضور سید محسن دلبری مدیرکل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اداره کل برگزار شد ضمن ارایه گزارش از اهم فعالیت های اداره کل،بر توجه و لزوم انجام پژوهش های کاربردی و بهره مندی از طرح های دانش بنیان تاکید کرد.

عصر کاسپین/ سید محسن دلبری مدیرکل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر خود به استان گیلان از بخش های مختلف اداره کل بازدید و در جلسه شورای اداری که با حضور علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین و روسای ستادی اداره کل برگزار شد شرکت کرد.

علیزاده در این نشست ضمن خیر مقدم به دلبری به ارائه گزارش از حوزه معاونت های پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، تعاون، اشتغال، روابط کار و امور اجتماعی استان پرداخت.

وی با اشاره به رتبه سوم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان بر اساس عملکرد شاخص های اختصاصی و عمومی افزود: استان گیلان از حیث عملکرد شاخص های اختصاصی و عمومی در سال های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در رتبه سوم از میان ۵۱ دستگاه اجرایی استان قرار دارد.

علیزاده با تاکید بر توجه و لزوم انجام پژوهش های کاربردی و بهره مندی از طرح های دانش بنیان اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در هفته پژوهش سال جاری حائز رتبه برتر شد و جایزه فناور برتر را دریافت کرد.

مدیرکل همچنین با اشاره به رتبه اول استان گیلان در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا کسب این جایگاه را مرهون تلاش ها و زحمات بی شائبه همکاران ستادی و شهرستانی دانست.

وی در ادامه به ارائه گزارش از حوزه تعاون، روابط کار و امور اجتماعی استان پرداخت و ابراز داشت: استان گیلان با تشکیل ۸ شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و ۴ تعاونی توسعه و عمران در شرف تاسیس در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

وی ارزش مجموع صادرات غیرنفتی تعاونی های استان گیلان را در سال ۱۳۹۷، ۳۲ میلیون دلار دانست و خاطر نشان کرد: ارزش صادرات غیرنفتی تعاونی های استان در سال ۱۳۹۸ به ۵۱ میلیون دلار و در سال ۱۳۹۹ به حدود ۱۱ میلیون دلار افزایش یافته است.

علیزاده در بخش دیگری از گزارش خود اضافه کرد: استان گیلان در سال ۱۳۹۷ در شاخص های حمایت از بیمه بیکاری حائز رتبه برتر کشوری شد که توانست این رتبه را در سال ۱۳۹۸ نیز حفظ کند.

مدیرکل همچنین با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در نه ماهه نخست سال جاری گفت: حوادث ناشی از کار در استان گیلان در سال ۱۳۹۷، ۱۶۴ فقره، در سال ۱۳۹۸، ۱۱۷ فقره و در نه ماه سال ۱۳۹۹ با کاهش چشمگیر به ۷۵ فقره رسیده است.

علیزاده در ادامه به رتبه دوم استان گیلان در صیانت از حقوق شهروندی در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: استان گیلان از این حیث در سال ۱۳۹۶ در رتبه هفتم و در سال ۱۳۹۷ در رتبه دوم در بین سایر استان های کشور قرار داشته است.

وی کسب عناوینی نظیر: روابط عمومی فعال و موفق در بین ۳۱ هیات ورزش کارگری، نائب رئیس بانوان فعال در بین ۳۱ هیات ورزش کارگری، استان برتر در فرآیند ارزیابی شاخص های حوزه ورزش کارگری، مقام اول در شاخص اعزام به رویداد های ورزش کارگری کشور، مقام سوم در شاخص آموزش ورزش کارگری کشور، کسب عنوان برتر در ستاد شورای اقامه نماز استان، کسب عنوان سوم در ستاد عفاف و حجاب استان، تقدیر به عنوان ۵ هیات ورزشی برتر استان گیلان را از دیگر افتخارات مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان عنوان کرد.

مدیرکل در انتها به برگزاری ۴۰ رویداد کارآفرینی در هفته جهانی کارآفرینی و برگزاری بییش از ۲۰ رویداد کشوری در حوزه اشتغال استان در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: در سال جاری چهار شتابدهنده کسب و کارتشکیل شد که از این حیث استان گیلان دارای جایگاه ویژه ای است.

دلبری نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان گیلان و دیدار با همکاران، از زحمات مجموعه کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

وی در ادامه حوزه فعالیت های مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بسیار گسترده و حائز اهمیت دانست و افزود: وزارتخانه متولی امور متنوع و گسترده ای است که شامل تمام حوزه ها نظیر بهداشت و درمان، آموزش، تعاون، اشتغال، روابط کار و … می شود.

مدیرکل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین راستا با تاکید بر اصل خدمت رسانی به جامعه هدف و تکریم ارباب رجوع گفت: باید با همت مضاعف و با وجود تمام محدودیت ها در راستای رفع مشکلات جامعه هدف بکوشیم. وی با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به مردم هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست خاطر نشان کرد : رضایت مندی ارباب رجوع، دقت در اجرای ضوابط، معیارها و مقررات و تسریع در پاسخگویی باید در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیوستن به پویش ملی شفافیت و اعتمادسازی این مهم را وظیفه همه دستگاه ها عنوان کرد و خواستار جدیت ویژه تمام مدیران در پیوستن به پویش ملی شفافیت شد.

دلبری در ادامه به وجود بیش از ۳۲ سامانه شفافیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: شفافیت و اعتماد سازی یکی از سیاست های اصلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و شفاف سازی فعالیت ها، خدمات و سایر امورات مربوط به دولت از یک سو موجب جلب اعتماد در مردم و از سوی دیگر گام بلندی در راستای مبارزه با فساد است. وی در ادامه اضافه کرد: از همه دستگاه ها دعوت می کنیم با پیوستن به پویش ملی شفافیت ما را در مسیر اعتمادسازی همراهی کنند تا هیچ چیز از مردم پنهان نماند.

وی در بخش پایانی بیانات خود جوانگرایی، حضور زنان در پست های سازمانی به ویژه در معاونت ها، شفافیت حوزه عملکرد، اتمام پروژه هایی که موجب محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار می شود را از دیگر برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر مدیران استانی در راستای تحقق این اهداف شد.

پس از این نشست سید محسن دلبری به منظور بررسی از نحوه دورکاری همکاران، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کارکنان اداره کل از بخش های مختلف بازدید کرد و ضمن دیدار چهره به چهره با تمام کارکنان، جویای مسائل و مشکلات حوزه کاری همکاران نیز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 3 =