پایگاه‌های اورژانس مناطق صعب‌العبور گیلان به آمبولانس‌های جدید نیاز دارند

0 37

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در مناطق صعب‌العبور کوهستانی گیلان به آمبولانس‌های جدید نیاز دارند.

عصر کاسپین/ پیمان اسدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی پایگاه‌های ثابت و جاده‌ای اورژانس در حالت آماده‌باش هستند؛ دستورالعمل امداد زمستانی همگام با سایر نیروهای نظامی، انتظامی و خدمات‌ رسان از سوی سازمان اورژانس کشور به تمامی مراکز اورژانس استان‌ها ابلاغ شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان تصریح کرد: در بین پایگاه‌های مناطق صعب‌العبور جیره غذایی خشک توزیع شده و در حال حاضر همه پایگاه‌های ثابت و جاده‌ای استان تمامی امکانات و آمادگی لازم برای برخورد با حوادث احتمالی و برف ناگهانی شدید را دارند.

وی افزود: در دستورالعملی که برای پایگاه‌های استان ابلاغ کردیم توصیه های لازم را درباره نحوه نگهداری و محافظت از آمبولانس‌ها و نحوه نگهداری داروها به آن‌ها دادیم همچنین تجهیزات زمستانی شامل زنجیر چرخ و سایر امکانات زمستانی را در تمام پایگاه‌های استان توزیع کردیم.
اسدی گفت: سال گذشته ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید از سوی سازمان اورژانس کشور در اختیار ما قرار گرفت و اکنون مجموع آمبولانس‌های جدید در پایگاه‌ها ۱۸ دستگاه بوده و در تلاش هستیم اگر تحریم‌ها برطرف شد آمبولانس‌های جدیدی را خریداری کنیم تا آمبولانس‌های بیشتری را در اختیار پایگاه‌ها قرار دهیم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان افزود: امسال در حال حاضر ۱۸ آمبولانس جدید و علاوه بر آن تعدادی آمبولانس معمولی داریم اما برای پایگاه‌های جاده‌ای مناطق صعب‌العبور کوهستانی نیاز به آمبولانس‌های جدید داریم که توان عملیاتی در شرایط وخیم را دارند.

وی گفت: در استان گیلان ۱۲ محور بحران‌زا وجود دارد با توجه به ۱۸ آمبولانسی که در اختیار داریم به ازای هر منطقه بحرانی یک آمبولانس و در بعضی موارد متناسب با برف‌خیز بودن و میزان بحرانی بودن در آن مناطق ۲ آمبولانس وجود دارد؛ در آستارا یک دستگاه آمبولانس در گردنه حیران و دیگری در شهر آستارا مستقر بوده و در دیلمان و سیاهکل نیز ۲ دستگاه آمبولانس داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 7 =