پرمصرف‌ها ۳۲ درصد مشترکین برق گیلان

0 8

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: ۳۲ درصد مشترکین برق گیلان پرمصرف هستند که باید با صرفه جویی خود را به خوش مصرف‌ها برسانند.
عصر کاسپین/ محمد اسماعیل هنرمند امروز در نشست خبری این شرکت گفت: برای پایداری شبکه‌های برق بعد از بحران سال ۹۸ طرح تاب‌آوری با اعتبار ده میلیارد تومان در حال اجرا است.

هنرمند خاطرنشان کرد: حجم خرابی‌ها در بحران برف‌های سنگین سال‌های گذشته در گیلان بالا است و اولویت کار ما رفع نقاطی است که بیشترین مشکل را دارند.

وی به تبدیل کابل‌های هوایی به کابل خودنگه‌دار اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون ۲۴ درصد شبکه‌ها جزء کابل‌های خودنگه دار هستند و عملیات اجرایی ۹۰۰ کیلومتر کابل خود نگه‌دار در سال‌جاری در استان انجام شده است و تا قبل از پایان بهمن‌ماه سال جاری به هزار کیلومتر خواهد رسید و انجام این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه نصب هزار کیلومتر کابل خودنگه‌دار در فاز دوم در گیلان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است برق در زمان بحران برف مدیریت شود و بدون مشکل بحران را پشت سر بگذرانیم.

وی افزود: اصلاح فرسودگی مسلتزم گذر زمان است و از مشترکینی که دچار مشکل می‌شوند، به صراحت عذرخواهی می‌کنم.

هنرمند خاطرنشان کرد: مشترکین ۱۴۸ میلیارد تومان به مجموعه صنعت برق بدهکارند و علیرغم همکاری‌های خوب در شش ماهه‌ اول ۳۰ درصد این بدهی مربوط به مشترکین خانگی و تجاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تصریح کرد: هر چقدر صورتحساب ها از سوی مشترکین دیرتر واریز شود، پروژه‌های این مجموعه کندتر پیش می‌رود و باید برای خدمات‌دهی مطلوب سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی بر نصب اپلیکیشن سامانه برق من در تلفن همراه افراد تاکید کرد و گفت: این سامانه خدمات گسترده‌ای به مشتریان می‌دهد و از جمله مزایای آن ارتباط گیری بحث خاموشی‌ها در زمان بحران است.

هنرمند ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ اپلیکیشن برق من -برق امید- است و مشترکین به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و راهکارهای مدیریت مصرفی در آن وجود دارد که از مشترکین را از پرمصرفی به خوش‌مصرفی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه صرفه‌جویی مصرف برق در زمستان با تابستان تفاوت دارد، گفت: در تابستان برای صرفه‌جویی پیک برق ساعاتی خاص در نظر داریم این در حالیست که در زمستان ساعت پیک برای ما مطرح نیست و در همه ۲۴ ساعت روز باید صرفه جویی مصرف انجام گیرد.

هنرمند با اشاره به اینکه درک می‌کنیم که برخی مشترکین در شرایط کرونایی موجود، برای پرداخت‌ها مشکل دارند، اما انتظار می‌رود که برای پیشبرد و تحقق اهداف پروژه‌های صنعت برق همکاری های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: ضررهایی در خصوص دیر پرداختی پول برق متوجه این صنعت می‌شود و علاوه بر این مساله شرایط جوی گیلان نیز موجب شده است که پروژه های برق در استان زمان بر باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در استان گیلان یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق داریم که ۳۲ درصد این مشترکین پرمصرف هستند.

هنرمند گفت: ۳۴ درصد شبکه های توزیع برق فرسوده‌اند و برخی از شهرستان‌ها به دلیل شرایط خاص و قدمت شبکه از میزان فرسودگی بالاتری برخودار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + پنج =