افزایش بردگان اینستاگرامی با اشاعه ادبیات شارلاتانیسم

0 132

یادداشت _سارا حقیقی

عصر کاسپین/ این روزها تعداد پیج های روانشناسی و انگیزشی در اینستاگرام به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده است. کافیست برای چند دقیقه در اینستا حضور داشته باشید. با انواع پیج هایی روبرو می شوید که برای کسب درآمد در فضای مجازی با عناوین واهی و شگردهای مختلف و همچنین با استفاده از واژه های ویترینی بسیاری از افراد را طعمه قرار می دهند.

به کاربردن ادبیات شارلاتانیسم و ارائه راهکارهای فریبنده و شعاری برای کنترل استرس های اجتماعی و موفقیت های آنی بدون اثرگذاری از نمونه‌های بارز جملاتی است،که از زبان این افراد به کرات شنیده می‌شود.

این افراد که اغلب آن ها دارای مدارک جعلی بوده، با زدن کراوات در حین رانندگی در ماشین های لاکچری اجاره ای قصد افشاگری رازهای ثروتمند شدن را در بازه زمانی کوتاه به مخاطبین خود دارند. بیشتر این افراد با استفاده از کلید واژه هایی مانند بنیانگذار پولسازی ،کپسول ثروت، پکیج دوپینگ مکالمه، کد ورود به عصر آگاهی ،راههای اتصال به کانال پولسازی کائنات و جملاتی ازاین دست سرگرم انباشت ثروت و فریب افکار عمومی هستند.

یکی از پیامدهای مخرب مصادره کردن ذهن افراد در پلتفرم های دیجیتال فضای مجازی متزلزل کردن افسار عقلانیت به ویژه در بین نوجوانان ،جوانان و علی الخصوص طیف گسترده دانش آموزانی است که بیشتر زمان خود را در طول روز در شبکه های اجتماعی می گذرانند و به نوعی تبدیل به برده اینستاگرام شده اند.

اینستاگرام محصول اعتیادآور تکنولوژی نوین امروز است که اگر آموزش صحیحی از سوی متولیان فرهنگی برای استفاده مناسب از خدمات و داده های آن برای کاربران وجود نداشته باشد،قدرت اندیشه ورزی و آگاهی مبتنی بر علم افراد جامعه را کاهش داده و در آینده ای نه چندان دور بسیاری از کاربران را در معرض آسیب های اجتماعی مختلف و اختلال و سردرگمی در مبنا و مفهوم زندگی مواجه خواهد کرد.

سارا حقیقی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =