نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان گیلان تشدید می‌شود

0 32

معاون سازمان صمت استان گیلان گفت: نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گیلان با نزدیک شدن به ایام عید تشدید می‌شود.

عصر کاسپین/ مهدی نقدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری فرمانداری شهرستان رشت، نیروی انتظامی، اماکن، سپاه، بهداشت، اصناف و تعزیرات حکومتی، طرح نظارتی هفته‌ای ۲ روز در شهرستان رشت اجرا می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان گیلان افزود: همچنین این طرح در بقیه شهرستان‌های استان نیز به اجرا در می‌آید و هم اکنون همزمان با رشت با همکاری فرمانداری لنگرود این طرح در این شهرستان نیز انجام شد.

نقدی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست طرح نظارتی رصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دستور کار قرار گرفته و همچنین با توجه به این که در ایام پایانی سال قرار داریم بازرسی و نظارت‌ها در راستای تنظیم قیمت بازار تشدید می‌شود.
وی با بیان این که این طرح در راستای تشدید برخورد با محتکران، گران فروشان و متخلفان به اجرا در می‌آید گفت: طبق قانون، گران‌فروشی جرم بوده و با افراد گران فروش و متخلفان شناسایی شده برخورد صورت می‌گیرد.

نقدی عنوان داشت: گران فروشان و متخلفانی که توسط بازرسان و یا اطلاع‌رسانی مردم از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و یا سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شناسایی شوند به تعزیرات حکومتی معرفی شده و برای آن‌ها تشکیل پرونده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فروش اجباری به ازای هر کالایی برابر بند ۸ قانون جرم بوده و شهروندان به محض مشاهده چنین مواردی با سامانه ۱۲۴ و یا ۱۳۵ تماس بگیرند تا بازرسان در اسرع وقت جهت شناسایی در محل حاضر شوند.

نقدی گفت: از بین فروشگاه‌های اینترنتی تنها آن‌هایی که دارای مجوز هستند مجاز به فعالیت بوده و افراد در صورت مشاده هر نوع تخلف و یا تخفیفات بسیار زیاد از فروشگاه‌های اینترنتی و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراتب را از طریق سامانه‌های مذکور اطلاع‌رسانی کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان گیلان با بیان این که این امر پیگیری و اهتمام شهروندان را می‌طلبد ابراز داشت: متأسفانه در ماه‌های اخیر به دلیل پدیده احتکار شاهد انباشت کالاهایی بودیم که پس از شناسایی آن‌ها را در بین مردم توزیع کردیم.

نقدی افزود: بیش‌از ۹۰ درصد کالاهایی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان عرضه می‌شود از خارج از استان وارد شده و قیمت‌گذاری نیز همان جا صورت می‌گیرد این امر حتماً به دستگاه‌های نظارتی کشور منعکس می‌شود تا رسیدگی بیشتری انجام دهند که شاهد آسیب کمتری در استان‌ها باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 16 =