وزش باد شدید در ارتفاعات گیلان

0 36

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت هوای استان در روزهای آینده گفت: سرعت وزش باد گرم در ارتفاعات می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای خیلی شدید باشد.

عصر کاسپین/ محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی امروز و روزهای آینده، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی امروز، فعالیت تناوبی جریانات جنوبی را تا اوایل هفته آینده در منطقه خواهیم داشت.

وی از وزش شدید باد در گیلان خبر داد و افزود: وزش باد گرم طی امروز سه‌شنبه در بعضی نقاط به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان بر ضرورت افزایش مراقبت‌ها در گیلان به سبب وزش باد گرم و آتش‌سوزی‌ها تأکید کرد و گفت: وزش باد گرم شرایط را برای گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مهیا می‌کند.

دادرس با پیش‌بینی وزش باد بسیار شدید در گیلان، گفت: سرعت وزش باد گرم در ارتفاعات می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای خیلی شدید باشد و در برخی مناطق جلگه‌ای و ساحلی شرایط برای مه‌آلود بودن هوا یا افزایش ابر مهیا است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت‌های استان برای روز پنجشنبه، گفت: طی پنجشنبه با گذر موجی ناپایدار از منطقه شرایط برای افزایش ابر و بارش پراکنده باران و وزش باد مهیا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =