آمار ابتلا به کرونا در گیلان افزایش یافت

0 76

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش آمار ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: اکثر مبتلایان به کرونا سالمندان هستند.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخلاف تصور عمومی مبنی برکاهش بیماری کرونا در گیلان اکنون شاهد روند ثابت و گاهی صعودی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آمار تعداد مبتلایان در روزهای اخیر رو به افزایش بوده که قطعاً به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بوده است.

حیدرزاده عنوان داشت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار در بیمارستان‌های سراسر استان گیلان بستری هستند که ۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

وی ابراز داشت: توصیه ما به مردم این است که در مورد مطالب مربوط به پیشگیری از کرونا فقط به سایت وزارت بهداشت توجه کرده و از تعابیر مختلف سایت‌ها در فضای مجازی پیروی نکنند.

حیدرزاده گفت: آنچه که اکنون مشهود است افزایش آمار ابتلای سالمندان گیلانی به کرونا است که در اثر دید و بازدید جوان‌های فامیل از سالمندان اتفاق افتاده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: همچنین کارمندانی که در سراهای سالمندان مشغول به کار هستند می‌توانند به‌عنوان ناقلان بیماری عمل کنند.

وی افزود: استان گیلان به جهت بالا بودن تعداد سالمندان پتانسیل تبدیل به وضعیت قرمز را داشته و در همین راستا از شهروندان تقاضا داریم که توجه بیشتری به محدودیت‌ها داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − سه =