آمار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان ۱۵ درصد افزایش یافت

0 69

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد بستری‌شدگان کرونایی در گیلان نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

عصر کاسپین/ مسعود نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۴۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: ۹۷ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

نوروزی از افزایش ۱۵ درصدی تعداد بستری‌شدگان در گیلان نسبت به هفته گذشته خبر داد و عنوان داشت: این افزایش بیانگر عادی‌انگاری و سهل‌انگاری شهروندان است.

نوروزی با بیان اینکه بازارها محل بسیار خطرناکی از لحاظ انتشار ویروس کرونا هستند افزود: به‌دلیل اینکه مردم و پیشه‌وران نیازمند حضور در بازار هستند امکان تعطیلی بازار وجود ندارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: با وجود فراهم نبودن زمینه تعطیلی بازارها باید دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت توسط خریداران و فروشندگان اجرا شود.

وی افزود: فروشندگان باید حتماً در سایت سلامت ثبت نام کرده و کد رهگیری داشته باشند؛ یکی از نکات مهم تهویه مغازه‌ها بوده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مغازه بر عهده فروشنده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: قرار دادن وسایل ضدعفونی، قرار دادن امکانات شستشوی دست‌ها در مغازه و توصیه به مشتریان جهت گذاشتن ماسک از وظایف فروشندگان در این ایام است.

وی عنوان داشت: از طرفی از شهروندان نیز تقاضا داریم که زمان کمتری را در بازار بگذرانند و در صورت حضور در بازارها زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − پانزده =