استاندار گیلان: وضعیت ۷ شهرستان استان گیلان پر‌خطر کرونایی شد

0 47

استاندار گیلان گفت: ارائه خدمات الکترونیکی برای کاهش مراجعات حضوری مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.
عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا بر ضرورت استمرار رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: بررسی تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا گویای میزان توجه و یا عدم توجه به رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی است.

استاندار گیلان میانگین رعایت دستور‌العمل‌ها در سطح کشور را ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: در استان گیلان نیز این میزان در همین سطح و در برخی از شهرستان‌ها از میانگین کشوری نیز پایین‌تر هستیم؛ متاسفانه در چند روز گذشته شاهد افزایش شهرستان‌های دارای وضعیت پر‌خطر کرونایی بوده‌ایم که هم‌اکنون شمار آنها به ۷ شهرستان رسیده است.

زارع عدم رعایت دقیق پروتکل‌ها، تردد در ساعت‌های ممنوع و تداوم برخی تجمعات و دورهمی‌ها را از دلایل عمده خیز بیماری در مناطق دارای وضعیت پرخطر دانست و عنوان کرد: در بخش اصناف نیز نانوایی‌ها و رستوران‌ها بیشترین تذکر را دریافت کرده‌اند و صنایع، بخش ادارای و کشاورزی نیز بیشترین میزان رعایت را داشته‌اند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: دقت در رعایت توصیه‌های بهداشتی و عدم شکل‌گیری تجمعات انسانی مواردی هستند که همگان باید خود را ملزم به توجه به آنها بدانند که البته در مناطق پرخطر این موضوع اهمیتی دوچندان دارد و باید دقیق‌تر اجرا شود.

زارع با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی در کاهش و افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌ها به‌صورت مستقیم اثرگذار است افزود: در شرایط کنونی باید آگاهی‌بخشی‌های عمومی از تهدیدات شیوع این ویروس و خطراتی که عادی‌انگاری اجتماعی در جامعه ایجاد می‌کند با تولید محتوای متنوع رسانه‌ای استمرار داشته باشد.

وی گفت: برای پایداری وضعیت بیماری و کاهش شمار مبتلایان همگان به‌ویژه مردم و اصناف باید مشارکت موثری داشته باشند؛ همچنین نظارت بر اصناف و بخش‌های مختلف باید با جدیت بیشتر تشدید شود و ضمن برخورد قانونی با متخلفان نسبت به انعکاس آن در صداوسیما و رسانه‌ها اقدام شود تا شاهد بازدارندگی آن در سطح جامعه باشیم.

زارع با اشاره به مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش مراجعات حضوری مردم و ارائه خدمات از طریق بستر الکترونیک خاطرنشان کرد: بر این مبنا هر دستگاه اجرایی موظف شده تا سه وظیفه اصلی که بیشترین تردد را منجر می‌شود اعلام کند تا امکان ارائه خدمات از طریق بستر الکترونیک فراهم شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − شش =