اقدامات ویژه جهت افزایش درآمد بودجه ۱۴۰۰ شهر رشت پیش‌بینی شد

0 38

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت در حالی به شورای اسلامی شهر رشت ارائه شد که حمایت از اقدامات ویژه جهت افزایش درآمد شهرداری مورد تاکید قرار داد.

عصر کاسپین/ تقدیم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت به شورای اسلامی این شهر از جمله مهم‌ترین قضایای مطرح شده در صد و هشتاد و یکمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر رشت بود که ظهر امروز با حضور شهردار رشت در صحن شورا برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت به شورای شهر اظهار داشت: مدیریت مالی در تعرفه‌ها و برنامه‌های شهرداری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری از جمله مباحثی هستند که باید مورد توجه باشد.

احمد رمضانپور نرگسی افزود: با توجه به تدابیر احمدی شهردار رشت و تجربیات ایشان در حوزه‌های مدیریتی امیدواریم که درآمد شهرداری از وابستگی به جرایم ماده ۱۰۰ و تخلفات ساختمانی قطع شود و ایجاد درآمد پایدار و شناسایی منابع درآمدی جدید در اولویت باشد.
وی با اشاره به ضرورت استقبال از سرمایه‌گذاران در شهر رشت خاطرنشان کرد: متاسفانه به هر دلیلی در جذب سرمایه‌گذار موفق نبوده‌ایم در صورتی که باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن شود لذا شهردار و شورای شهر رشت باید بتوانند راه را برای سرمایه‌گذاران هموار کنند.

محمدحسن علیپور، عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه زحمات کارگران شهرداری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این کارگران هستند که در آبگرفتگی‌ها، رفت و روب و سایر مسائل از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند لذا در بودجه امسال باید طوری مورد توجه قرار گیرند تا حقشان ضایع نشود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به پخش برخی برنامه‌های صدا و سیما درباره محلات کم‌برخوردار و مشکلات این محلات گفت: پخش این برنامه‌ها، موج انتقادات را به سمت شورا و شهرداری به‌همراه داشته است در صورتی که بسیاری از این ساختمان‌ها فاقد مجوز ساخت و ساز هستند.

فرهام زاهد خاطرنشان کرد: صدا و سیما وقتی مشکلات مردم را مطرح می‌کند آیا این موضوع را هم مطرح می‌کند که زمینی که در آن ساخت و ساز انجام شده نسقی بوده یا خیر و چه مشکلاتی را به‌همراه داشته و آیا مجوز ساخت و ساز از سوی شهرداری دارند؟

شهردار رشت نیز با حضور در صحن شورای اسلامی شهر رشت ضمن تقدیم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت به شورا اظهار داشت: بودجه مهم‌ترین سند مالی و نقشه راهی برای کشور و شهر محسوب می‌شود و ارائه این سند و محاسبات آن برای سازمان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

سیدمحمد احمدی با بیان اینکه بودجه شهرداری را به‌صورت افزایشی بستیم خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده تنظیم‌ خوب بودجه، تصویب، اجرا و نظارت خوب بر آن می‌تواند تمام اهداف مد نظر در بودجه را محقق کند و یکی از مهم‌ترین اهداف ما در شهرداری رشت نیز واقعی کردن بودجه ۱۴۰۰ شهرداری یا پیش‌بینی بودجه بر مبنای عملکرد بوده است.

وی با بیان اینکه برای تنظیم و تدوین بودجه ۱۴۰۰ جلساتی با مناطق شهرداری و سازمان‌ها به‌صورت انفرادی تشکیل و نگاه آنها به بودجه مدنظر قرار داده شد افزود: اما معتقدم برخی موارد هنوز در بودجه مغفول مانده است همانطور که وابستگی بودجه کشور به منابع نفتی همواره مشکل‌ساز بوده لذا شهرداری‌ها نیز با مشکلاتی مواجه هستند و وابستگی بیش از حد شهرداری به ماده ۱۰۰ می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

شهردار رشت مبلغ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت را حدود هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان با رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: حدود ۵۹۰ میلیارد تومان منابع برای هزینه‌های جاری، ۶۱۵ میلیارد تومان برای هزینه‌های عمرانی و ۳۵ میلیارد تومان نیز برای سایر حوزه‌ها پیش‌بینی شد.

احمدی حمایت از طرح‌های درآمدزا، مشارکت بخش خصوصی و اجرای اقدامات ویژه جهت افزایش درآمد شهرداری را در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مورد توجه قرار داد و افزود: سهم بودجه هزینه‌ای حدود ۴۸ درصد و سهم بودجه عمرانی نیز حدود ۵۲ درصد پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه پیگیری پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در شهر رشت نیز همچنان در دستور کار است ابراز داشت: روز گذشته طی جلسه‌ای با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه توانستیم کلیات پروژه‌ها را تنظیم کنیم و قرار شد آخرین جلسه کارشناسی برگزار شود و با توجه به استقبال قرارگاه، می‌توان همزمان با ۲۲ بهمن امسال نسبت به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها و تجهیز کارگاه اقدام کرد.

شهردار رشت با اشاره به ضرورت افزایش سرانه فضای سبز شهر خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان منابع پیش‌بینی کردیم و با اداره‌کل منابع طبیعی هم وارد مذاکرات شدیم البته همچنان تاکید به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام داریم و برای سایر پروژه‌ها هم ردیف پایدار تعریف کردیم.

احمدی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های جاری از ابتدا مورد توجه بود اما باید توجه داشت که شهرداری با هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر نیز مواجه است افزود: مبحث خزانه‌داری یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار داریم و این مبحث، شفاف‌سازی و انضباط مالی را برای شهرداری به‌همراه دارد.

وی در تشریح جزئیات مبحث خزانه‌داری شهرداری گفت: بدین ترتیب تمام درآمدهایی که وارد حساب شهرداری می‌شود در کمیته تخصیص بررسی و در رابطه با هزینه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود و این کمیته در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه تامین حقوق پرسنل همچنان یکی از دغدغه‌های شهرداری است اظهار داشت: در کنار شرایط برفی و پرداخت حقوق پرسنل باید تامین منابع داشته باشیم از طرفی بودجه شهرداری‌ شهرهایی همچون اراک، اصفهان و تهران قابل مقایسه با رشت نیست به‌دلیل اینکه آن‌ها تامین منابع مالی می‌کنند.

در ابتدای این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر رشت از “مجید پتکی” بازیگر گیلانی که اخیراً جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره اسکرین پاور انگلستان برای بازی در فیلم کوتاه “دیگری” را دریافت کرده است تقدیر به‌عمل آوردند.

پتکی در آثاری همچون «گذر از مه»، «زندگی از نو»، «کوبار»، «دلدادگان»، «آرماندو»، «پایان رویاها»، «لرد»، «زمانی دیگر»، «قول»، «سکوت رعنا» و «نیسان آبی» و «بازگشت» به‌عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرده است.

همچنین وی در سال ۱۳۹۵ برنده جایزه اول بازیگری جشنواره فیلم مانهایم آلمان برای بازی در فیلم «زمانی دیگر» شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =