اهتمام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جلب کمک های حداکثری از سازمان برنامه و بودجه کشور

0 32

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود وضعیت نامساعد زیر ساخت های حوزه سلامت استان، خواستار کمک حداکثری سازمان برنامه و بودجه کشور به این دانشگاه شد.
تصویر

عصر کاسپین/ دکتر ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز به‌منظور تأمین بخشی از اعتبارات پروژه‌های بهداشت و درمان گیلان با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و همچنین دکتر علی حیدر نوری رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با تقدیر از حسن توجه همیشگی و حمایت‌های سازمان برنامه‌وبودجه به جهت حفظ و ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت استان، اظهار کرد: دولت به‌ویژه سازمان برنامه‌وبودجه کشور به جهت حفظ و ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت توجه ویژه‌ای به استان‌های کم برخوردار ازجمله استان گیلان داشته است.

دکتر سالاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدهی قابل‌توجهی به برخی از پیمانکاران دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شرکت‌های طرف قرار‌داد ازجمله در بخش دارو، تجهیزات، تغذیه، آزمایشگاه بدهکار بوده و همچنین به جهت امکان ارائه خدمات مطلوب به بیماران و سهولت در تأمین تجهیزات و ملزومات موردنیاز بیمارستان‌ها، درخواستی را مجدداً مبنی بر تأمین اعتبار در این راستا تقدیم رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کرده و امیدواریم این درخواست استان کم برخوردار گیلان همچون گذشته موردتوجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به کسری اعتبارات علوم پزشکی گیلان در پرداخت هزینه جاری، حوزه آموزش و اورژانس، خاطرنشان کرد: بخش عمده اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی گیلان از محل قانون بودجه صرف پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه می‌شود لذا به جهت پرداختن به توسعه‌ی آموزش و یا اورژانس نیازمند اعتبار بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومانی هستیم که این درخواست نیز به رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به جهت بذل‌توجه ارائه‌شده است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه های طرح تحول سلامت در کنار چندین پروژه دیگر در بخش بهداشت، درمان و آموزش به صورت نیمه تمام رها شده اند، گفت: به حول قوه الهی عزم قابل توجهی در مجموعه دولت به ویژه در وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه جهت اتمام پروژه های نیمه تمام با پیشرفت های بالای ۷۵ درصد وجود دارد. از این رو انتظار است چند پروژه نیمه تمام در استان تا پایان دولت در استان افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمام تلاش خود را به جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان استان به کار بسته‌ایم، گفت: دسترسی ارزان و سهل‌الوصول مردم به‌ویژه مستضعفان در روستاها یکی از رویکردهای محوری دانشگاه علوم پزشکی است و امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌مدت سطح شاخص‌ها و بهره‌وری مردم از خدمات حوزه سلامت را در استان افزایش دهیم.

دکتر سالاری با تأکید بر اینکه در سایه همدلی و همگرایی همه‌جانبه یقیناً مردم سود و بهره بیشتری خواهند برد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای ارتباط مؤثر و نتیجه‌بخش با ارکان دولت، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و همچنین سایر توان اجرایی کشور به‌ویژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه و نزاجا به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم سطح برخورداری گیلان در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان استان را به متوسط نرم کشوری نزدیک کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 9 =