ایجاد اشتغال در غرب استان گیلان نیازمند تقویت بخش خصوصی است

0 43

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: برای ایجاد اشتغال در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال نیازمند تقویت بخش خصوصی هستیم.

عصر کاسپین/ حسن محمدیاری اظهار داشت: بخشی از اعتبارات پروژه خط انتقال آب از قرق به سیاهداران تأمین شده و در حال حاضر این پروژه ۲۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان داشت: در این راستا ملاقاتی با آقای نوبخت در خصوص تأمین بخش دوم اعتبارات این پروژه داشتیم تا ان‌شالله به زودی شاهد اتصال این خط به شبکه انتقال آب باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های تالش و ماسال پروژه سد لاستیکی را در دست اجرا داریم افزود: در رضوانشهر نیز برای حل مشکلات زیرساختی آب‌رسانی توجه ما به سد شفارود است که با بهره‌برداری آن مشکلات آب‌رسانی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و آب شرب برطرف می‌شود.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی پروژه سد شفارود گفت: طی جلساتی که با وزیر مربوطه داشتیم بنا بر این شد که آبگیری این سد در موعد مقر تیرماه سال آینده انجام شود.

وی درباره تأخیر در پروژه پل مرکز شهر اسالم افزود: به‌دلیل رانش زمین مجاور در اجرای این پروژه تأخیری ایجاد شد و اکنون پیمانکار این پروژه در حال انجام مراحل اجرایی آن است تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری این پل و رفع مشکلات مردم اسالم باشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: در حوزه کشاورزی گیلان ۲ محصول مهم برنج و کیوی مطرح بوده و اهتمام ما بر این است که در این ۲ حوزه بتوانیم طوری زیرساخت‌ها را ساماندهی کنیم که شاهد مکانیزه شدن اراضی و کاهش هزینه‌های مربوط به این ۲ محصول باشیم.

محمدیاری با بیان اینکه این امر نیازمند یک کار کارشناسی است تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم که هر چه زودتر بتوانیم این امر را عملیاتی کرده و شاهد کاهش هزینه‌های کشاورزی و افزایش خروجی آن به‌ویژه در ۲ محصول مذکور باشیم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال بیان کرد: در حوزه اشتغال شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال تقاضاهای زیادی وجود دارد و اهتمام ما بر این است که با تقویت بخش خصوصی شاهد ساماندهی اشتغال در این ۳ شهرستان باشیم.

محمدیاری از ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر در ۳ شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال خبر داد و افزود: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ مورد تقاضای مکتوب از سوی افراد با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای اشتغال در سطح ۳ شهرستان وجود دارد.

وی عنوان داشت: در ۳ شهرستان ظرفیت‌های اشتغالی خوبی مانند صنعت چوکا، چوب اسالم، ساخت بندر در تالش، پالت‌سازی و گردشگری وجود داشته و به‌دنبال این هستیم که از طریق این حوزه‌ها بتوانیم برای افراد در ۳ شهرستان‌ تالش، رضوانشهر و ماسال اشتغال ایجاد کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 13 =