به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س)؛ بازدید شهردار و دو عضو شورای اسلامی شهر رشت از مرکز کارآفرینی گیل بانو و دیدار با بانوان کارآفرین

0 49

سید محمد احمدی در بازدید از مرکز کارآفرینی گیل بانو ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: فعالیت های بانوان در مرکز گیل بانو به نحو مطلوب به شهروندان و هم‌استانی ها اطلاع رسانی نشده و باید به دنبال راه های بهتری برای معرفی فعالیت‌های این مرکز باشیم.

عصر کاسپین/ شهردار رشت با اشاره به توانایی های بانوان تولید کننده این مرکز به ویژه در حوزه صنایع دستی افزود: فعالیت های این مرکز بسیار ارزشمند است و با معرفی درست می تواند در بازار سهمی کشوری داشته باشد که البته در این راستا نیازمند حمایت تمام دستگاه های مرتبط است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مرکز گیل بانو باید مطالبه گر باشد تا بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد خاطرنشان کرد: آمادگی های لازم در شهرداری رشت برای حمایت و استفاده از این تولیدات وجود دارد.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به ظرفیت موجود در بوستان‌های شهر جهت افزایش مراکز فعالیت بانوان سرپرست خانوار تاکید کرد: باید به فکر ارتقای ظرفیت ها بود تا بتوان محیطی امن برای فعالیت های بانوان شهر فراهم کرد.

فاطمه شیرزاد نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های مرکز گیل بانو اظهار کرد: این مرکز می تواند دستاوردهای بسیار مطلوبی در زمینه های صنایع دستی و صنایع غذایی در راستای شهر خلاق خوراک برای رشت داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بر لزوم توانمندسازی بانوان فعال در مرکز گیل بانو تاکید کرد و با اشاره به ثبت ملی «رشتی دوزی» گفت: باید از ظرفیت زنان هنرمند رشتی در زمینه صنایع دستی و برند سازی مواد غذایی بیشتر بهره گرفت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت ابراز امیدواری کرد؛ در راستای توانمندسازی بیشتر بانوان و زنان سرپرست خانوار با تدوین بودجه های لازم در شورا، مراکزی همچون گیل بانو در بوستان های رشت افزایش یابد.

فرهام زاهد نیز ضمن تبریک روز زن به بانوان جامعه بر برابری قانونی زنان و مردان و اصلاح برخی قوانین برای تقویت جایگاه زنان در جامعه تاکید کرد.

نائب رییس شورای شهر رشت در ادامه با اشاره به وجود مشکلات گرمایشی و سرمایشی در مرکز گیل بانو تصریح کرد: نبود هماهنگی میان ادارات مرتبط موجب شد تا این مرکز با معضلاتی در زمان بهره برداری مواجه شود اما به مرور زمان، این مشکلات کمرنگ تر شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت خواستار برنامه ریزی های لازم برای قیمت گذاری محصولات تولیدی و حاشیه سود تولید کنندگان مرکز گیل بانو شد.

در پایان از بانوان کارآفرین و تولیدکننده مرکز گیل بانو با اهدای هدایایی از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 14 =