تشدید محدودیت‌های تردد در گیلان؛ خودروهای غیربومی از ورودی‌های استان بازگردانده می‌شود

0 24

رئیس پلیس راهور استان گیلان گفت: محدودیت‌های تردد در گیلان تشدید شده و خودروهای غیربومی از ورودی‌های استان گیلان به مبدا برگشت داده می‌شوند.

عصر کاسپین/ سرهنگ امیر طالبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس پلیس راهور استان گیلان افزود: رودسر، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، بندر انزلی، صومعه سرا و رودبار در وضعیت نارنجی قرار داشته و ورود خودروها به محدوده‌های نارنجی ممنوعیت دارد.

طالبی خاطرنشان کرد: همچنین خروج خودرو‌های بومی شهرستان‌های نارنجی به شهرستان‌های دیگر ممنوع است و اگر افراد این قانون را نقض کنند با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی توسط ماموران پلیس اعمال قانون می‌شوند.

وی عنوان داشت: از ۱۹ بهمن‌ماه محدودیت تردد دیگری برای مسافرت به گیلان لحاظ شد و اکنون همکاران ما در مبادی ورودی‌های استان در رودبار، آستارا و چابکسر مستقر هستند.

رئیس پلیس راهور گیلان اظهار داشت: خودرو‌های غیر بومی که قصد ورود به استان گیلان را داشته باشند توسط مأموران پلیس راهور به محل زندگی خود برگشت داده می‌شوند.

طالبی خاطرنشان کرد: اگر افرادی به هر طریقی از مسیرهای دیگری به استان گیلان ورود کنند حتماً با آن‌ها برخورد شده و اعمال قانون می‌شوند.

وی ابراز داشت: برخی از فراد بومی گیلان نبوده و در اینجا ویلا و یا خانه دارند و اکنون تصور می‌کنند که می‌توانند با ورود به استان گیلان در ویلای خود مستقر شوند.

طالبی گفت: توصیه ما به این افراد این است که مردم گیلان سال‌های سال میزبان شما عزیزان بودند اما این روزها شرایط گیلان مساعد نبوده و امکان حضور مهمانان از سایر استان‌ها وجود ندارند.

رئیس پلیس راهور گیلان افزود: تردد از کمربندی شهرها برای خروج خودرو‌های غیربومی که در شرایط مناسب و قبل از ۱۸ بهمن‌ماه به گیلان وارد شدند مجاز است و اگر تنها قصد خروج داشته باشند اعمال قانون نمی‌شوند.

وی عنوان داشت: اگر این خودروها قصد تردد در معابر عمومی استان را داشته و تشخیص داده شود که این افراد تردد غیرضروری دارند قطعاً با برخورد جدی مأموران پلیس روبه‌رو می‌شوند.

طالبی گفت: بسیاری از هم استانی‌ها از فرمانداری‌ها برگه تردد بین شهری گرفته‌اند اما این برگه‌ها مشمول تردد شبانه نمی‌شود و فرمانداری‌ها به ندرت و برای مشاغل خاص و شبانه برگه ترد شبانه صادر کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور گیلان افزود: مانند تمام شهرهای کشور از ساعت ۹ تا ۴ صبح محدودیت‌های شبانه در گیلان نیز اجرایی می‌شود البته به دستور سردار فرماندهی اعمال قانون از ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر شب بین ۸ تا ۱۰ هزار اعمال قانون صورت می‌گیرد گفت: این بیانگر این است که گیلانیان به محدودیت‌های شبانه توجهی نداشته و یا طولانی شدن پروسه محدودیت سبب عادی شدن آن شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: در اوایل آذرماه استقبال خوبی از محدودیت‌های تردد و تردد شبانه مشاهده می‌شد و تعداد خودروهایی که اعمال قانون می‌شدند بسیار کم بود.

وی ابراز داشت: با توجه به تعداد نیروهای انسانی پلیس این امکان وجود داشت که در اوایل آذرماه خودروها را متوقف کرده و با پرسیدن علت تردد نسبت به اعمال قانون یا عدم اعمال قانون اقدام کنیم.

طالبی گفت: طولانی شدن پروسه محدودیت‌ها سبب شده تا اکثر محورها حتی در ساعات شبانه نیز قفل شده و ترددها همچنان پابرجا باشد و با توجه به محدودیت نیروی انسانی امکان توقف خودروها وجود ندارد.

وی افزود: شهروندانی که شغلشان در شب بوده و یا به علت کار اضطراری مجبور به تردد در ساعات شبانه هستند نگران اعمال قانون نباشند و اگر مدارک مستندی مبنی بر اضطرار در تردد ارائه دهند اعمال قانون انجام نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور گیلان بیان کرد: این دسته از افراد به پیامک‌های ارسال شده جهت اعمال قانون توجه نکنند زیرا در متن پیامک نیز قید می‌شود که این موضوع در دست بررسی است.

وی گفت: چنانچه پیامکی برای رانندگان صادر شد ۱۰ روز بعد پرینتی از برگه خلافی خوودروی خود گرفته و اگر این جرایم در سامانه ثبت شده باشد حتماً جهت ابطال اعمال قانون با مدارک خود به پلیس راهور مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 19 =