تعداد بیماران کرونایی بدحال در بیمارستان‌های گیلان افزایش یافت

0 38

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش بیماران بدحال کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: در صورت تداوم این روند تعداد فوت‌شدگان هفته‌ بعد افزایش می‌یابد.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صرفاً ماسک زدن پیشگیری‌کننده از ابتلا به کرونا نبوده و باید از اجتماعات به شکل کوچک و خانوادگی و نیز اجتماعات بزرگ دوری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: در استان گیلان حدود ۸۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا به‌دنبال مسافرت‌ها و دورهمی‌ها رخ داده است.

وی افزود: در ابتلا به کرونا در گیلان افت و خیزهایی وجود دارد و این افت و خیز در مجموع به سمت افزایش بیماری بوده و هر روز بیمارستان‌های گیلان تعداد بیماران بیشتری را بستری می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان عنوان داشت: اکنون حدود ۴۵۰ بیمار در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۸۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

حیدرزاده با اشاره به افزایش تعداد بیماران بد حال در ICU بیمارستان‌ها ابراز داشت: تعداد بیماران بدحال در بیمارستان‌های گیلان افزایش یافته که این امر می‌تواند منجر به افزایش فوت‌شدگان در هفته‌های بعدی شود.

وی از تأثیرگذاری مسافرت‌ها در افزایش آمار کرونایی گیلان خبر داد و گفت: تجربه ثابت کرده که به محض افزایش مسافرت‌ها در استان گیلان بیماری کرونا نیز طی مدت ۱ الی ۲ هفته پس از آن در گیلان اوج می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از همه هم‌وطنان خواهش می‌کنیم که در تعطیلات پیش روی به مسافرت نرفته و از عزیزانشان نیز بخواهند که برای مهمانی به منزل آن‌ها نیایند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: افراد این چند روز را از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند تا بتوانیم به شرایطی بهتر از وضعیت کنونی دست پیدا کرده و رنگ شهرستان‌ها را به سمت آبی و سفید ببریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 9 =