توسعه گردشگری رشت در گرو حمایت از سرمایه گذاران واقعی

0 46

عصرکاسپین / مسعود عباس نژاد رئیس گروه گردشگری مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در حاشیه برگزاری رژه موتوری گرامیداشت ۲۲ بهمن با بیان اینکه شهر رشت از ظرفیت های گردشگری بالایی برخوردار است، گفت: علیرغم پیشرفت شهرهای بزرگ کشور در حوزه گردشگری ، پیشرفت چندانی در این بخش رشت حاصل نشده است.
وی افزود: رشت از فرصت ها و استعدادهای زیادی برخوردار است که اگر تهمیدات لازم برای ایجاد و بهره برداری از آنها صورت نگیرد رو به نابودی خواهد رفت.
عباس نژاد خاطرنشان کرد: یکی از راههای تحقق اهداف توسعه گردشگری در رشت بهره گیری از حضور جوانان در عرصه های مدیریتی است و امیدوارم در این زمینه اتفاقات خوبی را در رشت رقم برخورد.
وی با تاکید بر مطالعه آسیب شناسی های لازم برای عقب ماندگی رشت، ادامه داد: شهرها موجودات زنده ای هستند، که باید بزرگ شوند و مسولین شهری نیز باید کمک کنند تا پویا و با نشاط شود.
وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود در رشت، پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران است و باید موانع را از سر راه موفقیت این قشر ارزشمند برداریم و با تسهیل کردن بروکراسی های اداری کمک کنیم تا به توسعه شهر بپردازند.
عباس نژاد خاطرنشان کرد: به طور میانگین گردشگران ۴ ساعت در رشت می مانند و دلیل توقف این مدت کوتاه این است که زیرساخت های لازم برای پذیرایی و میزبانی از گردشگران وجود ندارد.
عباس نژاد افزود: لازم است اقدامات زیست محیطی برای احیای رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب رشت انجام شود زیرا لازمه گردشگری حفاظت از محیط زیست پایدار است.
وی ابراز امیدواری کرد: مدیران شهری در سایه تعامل و هماهنگی بتوانند اقدامات موثری برای توسعه رشت بردارند و امکانات شهری در شان این مردم فراهم کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =