خطر اضافه وزن در کمین کودکان گیلانی / چاقی نوجوانان در مرز هشدار است‌

0 23

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خطر اضافه وزن کودکان در گیلان خبر داد و گفت: چاقی در نوجوانان گیلانی در حال افزایش است.

عصر کاسپین/ مسعود نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌دنبال افزایش همه‌گیری کرونا در گیلان یکی از مشکلات ایجاد شده معضل اضافه وزن کودکان و نوجوانان است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان داشت: کم تحرکی خانواده‌ها و افزایش وزن کودکان و نوجوانان در گیلان در مرز اعلام هشدار قرار دارد.

نوروزی افزود: این موارد در دراز مدت می‌تواند خطر آفرین بوده و بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، دیابت، فشار خون و بیماری‌های دیگری را برای کودکان و نوجوانان در سنین بزرگسالی ایجاد کند.
وی تصریح کرد: به‌دنبال تعطیلی مدارس و باشگاه‌های ورزشی تحرک کودکان و نوجوانان در گیلان کاهش یافته و برای رفع معضلات ناشی از آن باید اقداماتی صورت گیرد.

نوروزی گفت: یکی از راه‌های مقابله با اضافه وزن در کودکان و نوجوانان این است که آن‌ها را به انجام فعالیت ورزشی در حیاط منزل و یا مکان‌هایی که امکان ابتلا به کرونا در آ ن حداقل است ترغیب کنیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: خانواده‌ها باید سعی کنند که کودکان از غذاهای چرب، سرخ کردنی و پرکالری بسیار کمتر از قبل استفاده کنند.

نوروزی ابراز داشت: کودکان و نوجوانان استفاده از حبوبات، سبزیجات، میوه و غذاهای خانگی کم کالری را در برنامه غذایی خود قرار دهند تا بتوانیم از این معضل در استان گیلان جلوگیری کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 16 =