«دانشگاه گیلان» بین‌المللی می‌شود

0 71

استاندار گیلان گفت: گسترش ارتباط با دانشگاه‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر و اورسیا از اولویت‌ فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه گیلان است.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: گیلان از جمله استان‌هایی است که دانشگاه در استان تجزیه نشده و این سیاست اگرچه در طرح ساماندهی دانشگاه‌ها در سایر استان‌ها دنبال می‌شود اما برای اجرای موفق طرح ساماندهی نیاز است دانشگاه‌هایی که تجزیه نشدند مورد حمایت تشویقی قرار گیرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی پنج سال اخیر بین‌المللی سازی دانشگاه گیلان در دستور کار قرار گرفته افزود: افزایش چشمگیر دانشجویان خارجی و گسترش ارتباط با دانشگاه‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر و کشورهای اورسیا از اولویت فعالیت‌های بین‌الملی دانشگاه گیلان قلمداد شده است.

زارع گفت: پروژه عمرانی دانشگاه با وجود شرایط سخت اقتصادی در حال پیشرفت است و در این دولت ۳۵ هزار متر‌مربع فضای آموزشی و کمک‌ آموزشی به فضاهای دانشگاه گیلان افزوده شده و با تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی که تا آخر امسال خریداری می‌شود و در مجموع بیش‌از ۴۰ میلیارد تومان برای این امر هزینه شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به در دست تهیه بودن سند علم ‌و فناوری استان افزود: گیلان نخستین استانی است که گزارش اولیه آن دری شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است و همچنین فعال بودن بنیاد خیرین در دانشگاه گیلان سبب شده که سه‌پروژه توسط آن‌ها به بهره‌برداری برسد و پنج پروژه دیگر هم در حال احداث است.

وی ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت در راستای تحقق دانشگاه کار‌آفرین را موضوعی مهم خواند وگفت: با تشکیل ده خوشه موضوعی همکاری صنعت و دانشگاه گسترده شده است و از وزیر علوم درخواست دارم که با گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های گیلان که از ظرفیت‌های بالا برای راه‌اندازی رشته‌های جدید در تقاطع دکتری و کارشناسی ارشد برخوردار است موافت کند.

ایجاد دهکده ورزشی آموزش عالی در رشت، حمایت از ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان، حمایت از افزایش سرمایه استان در اعتبارات دولتی برای توسعه آموزش عالی و تامین کسری اعتبارات دانشگاه گیلان و همچنین حمایت از تکمیل مجموعه مرکز نوآوری دانشگاه گیلان از جمله مواردی بود که استاندار گیلان در دیدار با وزیر علوم خواستار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 13 =