در مراسم رونمایی از خودروهای نردبان و پلتفرم آتش نشانی عنوان شد؛ شهردار رشت در همین چند ماهه اخیر گره‌های کوری را با پیگیری‌های مستمر خود باز کرد

0 16

شهردار رشت در همین چند ماهه اخیر گره‌های کوری را با پیگیری‌های مستمر خود باز کرد رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت در همین چند ماهه اخیر گره‌های کوری را با پیگیری‌های مستمر خود باز کرد.

عصر کاسپین/ رئیس شورای شهر رشت در مراسم رونمایی از خودروهای نردبان و پلتفرم آتش نشانی ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اذعان کرد: واقعا به آقای احمدی شهردار محترم شهر رشت تبریک عرض کرده و تشکر می‌کنم که توانستند در همین چند ماهه گره‌های کوری که در ارتباط با ورود این دستگاه‌های مدرن آتش‌نشانی ایجاد شده بود را حل کنند.

احمد رمضانپور نرگسی افزود: امروز ناوگان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به مجهزترین دستگاه‌های مقابله با حریق مجهز است و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم زیرا چنین اقدامات ارزشمندی می‌تواند برای شهر رشت بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۳ روز تا پایان کار شورای پنجم باقی مانده است اضافه کرد: امیدواریم در این ایام بتوانیم کارهای نیمه تمام را هم با همت، توانمندی و تدبیر شهردار رشت، معاون عمرانی استاندار گیلان و دیگر دستگاه‌های ذیربط به سرانجام برسانیم.

ضرورت افزایش حفاظت و ایمنی هرچه بیشتر شهر رشت

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر عنوان کرد: خوشحالم که در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در راستای افزایش ایمنی شهر رشت گام‌های بزرگی در دوره مدیریت شورای پنجم برداشته شده است.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه در دوره پنجم شورای شهر رشت نیز اقدامات خوبی برای افزایش زیرساخت‌ها و ردیف اعتبارات انجام شد افزود: امیدواریم برای سال‌های آتی هم با کمک همه همکاران خوبمان در شورای شهر بتوانیم در افزایش حفاظت و ایمنی شهر قدرتمندتر از گذشته گام برداریم.

وی رونمایی از سه دستگاه خودروی نردبان پلتفرم و به موجب آن کاهش مشکلات امدادرسانی به ساختمان‌های بلندمرتبه شهر رشت را مورد توجه قرار داد و گفت: باید با کمک همدیگر بستری را فراهم کنیم تا همچنان اتفاقات خوبی برای شهر رشت بیافتد.

از شهردار رشت برای رفع توقیف دستگاه‌های آتش‌نشانی در منطقه آزاد انزلی تشکر می‌کنیم

محمدحسن عاقل منش عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این مراسم مطالبی را بیان داشت و گفت: به مدیران سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز خسته نباشید عرض می‌کنم، زیرا همه تلاش کردند تا امروز این امکانات ایمنی و حفاظتی در شهر فراهم شود.

وی ضمن تشکر از شهردار رشت برای رفع توقیف دستگاه‌های آتش‌نشانی در منطقه آزاد انزلی ابراز داشت: پرسنل خدوم آتش‌نشانی برای حفظ آسایش و ایمنی شهرمان و کلیه شهروندان رسالتی خطیر بر عهده دارند و برای آنان آرزوی سلامتی دارم.

محمد حسن علیپور دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تشکر از شهردار رشت و سازمان آتش‌نشانی ابراز داشت: نیروهای آتش‌نشانی برای کمک و امدادرسانی به مردم واقعا جانفشانی می‌کنند و دعا می‌کنیم خداوند متعال در تمام احوال همواره یار و یاور آنان باشد.

شهردار رشت شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و هماهنگی بسیار سازنده‌ای ایجاد کرده‌اند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از اعضای مهم ستاد مدیریت بحران محسوب می‌شوند گفت: جانفشانی‌های پرسنل آتش‌نشانی شهرداری رشت بی‌نظیر است و تاکنون فداکاری‌های زیادی از آنان دیده‌ایم.

امیر مرادی ضمن تشکر از اعضای شورای شهر به خاطر انتخاب سید محمد احمدی به عنوان شهردار رشت ابراز داشت: واقعا مدتی که اقای احمدی به عنوان شهردار رشت انتخاب شوند به شخصه شاهدم که شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و با مدیریت خوبشان هماهنگی بسیار سازنده‌ای را هم در مجموعه ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران برای مقابله با انواع بحران‌ها برنامه‌های کامل و جامع تدوین کرده از طرفی در چند ماهه اخیر اعتبارات خوبی برای شهرداری‌ها جهت مهار آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است.

میانگین عمر تجهیزات آتش‌نشانی و خودرویی شهرداری رشت به ۱۴ سال کاهش یافته است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت عنوان کرد: خرسندیم که در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از سه دستگاه خودروی نردبان پلتفرم شامل یک دستگاه نردبان ۴۲ متری، یک دستگاه پلتفرم ۴۴ متری و یک پلتفرم ۵۵ متری رونمایی می‌کنیم.

شهرام مؤمنی با بیان اینکه رونمایی همزمان این خودروها اتفاق مهمی است که در شمال کشور و در استان‌های همجوار گیلان رخ داده است تصریح کرد: سالهاست که آتش‌نشانان و پرسنل خدوم آتش‌نشانی منتظر چنین اتفاقی بودند که مطمئنا با توجه به رشد شهرنشینی و توسعه شهری، چنین تجهیزاتی بسیار مثمرثمر خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه با همت بلند مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر خودروهای نردبان پلتفرم برای واحد آتش‌نشانی خریداری شدند افزود: در همین جا از زحمات تمام کسانی که برای تحقق این کار تلاش کردند به ویژه شهردار رشت تشکر و قدردانی به عمل آورم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به موضوع توقیف خودروهای نردبان پلتفرم ۵۵ متری این سازمان در منطقه آزاد انزلی به دلیل بدهی سنگین اشاره کرد و گفت: از شهردار رشت سپاسگزاریم که با توجه به وعده‌ای که داده بودند با درایتی که به خرج دادند خودروهای مذکور رفع توقیف و به چرخه عملیات سازمان آتش‌نشانی اضافه شد.

مؤمنی کاهش میانگین عمر تجهیزات آتش‌نشانی و خودرویی از ۲۰ سال به ۱۴ سال را هم متذکر شد و گفت: باید تلاش کنیم عمر مفید خودروهای آتش‌نشانی مطابق با استانداردهای جهانی به ۵ تا ۸ سال کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون معادل ۴ هزار حریق و آتش توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت پوشش داده شده است یادآور شد: از این تعداد ۳۶۲ مورد فقط حریق مسکونی بوده است و آتش‌نشانان ما توانستند حدود ۷۰ نفر از شهروندانی که در ساختمان‌های بلندمرتبه و در آتش و دود گرفتار شده بودند را فقط با یک نردبان ۳۲ متری که ۲۸ سال قدمت دارد نجات دهند.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، در پایان این مراسم پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به صورت نمادین عملیات امداد و نجات را با استفاده از نردبان‌های پلتفرم خریداری شده اجرا کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =