روند همه‌گیری کرونا در استان گیلان نزولی شد

0 22

استاندار گیلان گفت: زنجیره انتقال کرونا در استان گیلان با همکاری خوب مردم نزولی شده است.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، یک شهرستان گیلان در وضعیت آبی، ۱۴ شهرستان استان در وضعیت زرد و شهرستان‌های رودسر و لاهیجان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و همکاری مردم که به بهبود وضعیت کمک کردند افزود: رعایت دستور‌العمل‌های مراقبتی ه‍مچنان باید از سوی مردم جدی گرفته شود و ضمن انتشار هشدار‌های بهداشتی توسط کمیته رسانه و صدا‌ و سیما، موارد در پیش گرفته توسط مردم به طور دقیق مراعات شوند.

زارع با بیان اینکه اگر رعایت دستور‌العمل‌ها ادامه پیدا کند شاهد سیر نزولی‌تر کرونا در استان خواهیم بود افزود: امیدواریم این مسیر به گونه‌ای ادامه پیدا کند که دیگر هیچ شهرستانی در گیلان در وضعیت نارنجی نباشد و تعداد فوتی‌ها و بستری‌شدگان نیز به حداقل برسد.

رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان یکی‌از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در مدیریت کرونا مهار همه‌گیری ویروس و جلوگیری از شیوع آن دانست و عنوان کرد: بدون شک این امر با استفاده عموم مردم از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی محقق می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های موفقی همچون طرح محله محور شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با جدیت تداوم و روند پایش و غربالگری عمومی به‌ویژه افراد مسن استان از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ ادامه داشته باشد.

زارع تصریح کرد: شرایط ثبات کنونی به آسانی به دست نیامده و حاصل همکاری اقشار مختلف مردم است؛ تجریه یک سال مبارزه با کووید ۱۹ اثبات کرده که بین رعایت پروتکل‌ها و غلبه بر بیماری و رعایت نشدن توصیه‌ها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان بار دیگر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی یادآور شد و افزود: فرایند گردش کرونا و انتقال آن در اجتماعات یکی از نکات مهمی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: عادی‌انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان کرونا را ماندگار می‌کند و انتظار دارم تبیین این موضوع پیوسته در دستور کار صداوسیمای مرکز استان قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به پیش رو بودن دهه فجر خاطر‌نشان کرد: بر مبنای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه‌های دهه فجر در گیلان به صورت نمادین و از طریق فضای مجازی و بدون تجمعات انسانی برگزار می‌شود.

زارع به برخی گزارش‌ها مبنی بر ازدحام جمعیت در مقابل دفاتر پیشخوان دولت اشاره کرد و گفت: باید تشدید نظارت‌ها توسط کمیته انتظامی ستاد کرونا و برخورد با آن دسته از دفاتری که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در دستور کار قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + بیست =