زالی عنوان کرد؛ کرونا ریشه کن نمی شود/ شکل گیری موج جدید بیماری

0 63

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: بیماری کرونا ریشه کن نمی شود و فقط می توانیم شتاب آن را کاهش دهیم.

عصر کاسپین/ علیرضا زالی، به تغییرات وضعیت کرونا در پایتخت نسبت به هفته‌های گذشته اشاره کرد و افزود: این افزایش آماری احتمال دارد حاکی از شکل گیری یک موج جدید بیماری باشد.

وی گفت: کرونا درمان قطعی ندارد و هیچ دارویی برای ریشه کنی و علاج قطعی آن وجود ندارد و واکسیناسیون تمام افراد جامعه نیز زمان بر است.

زالی در ادامه تاکید کرد: به رغم تمامی ویروس‌های جهش یافته همچنان رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر است.

وی با توجه به اثربخشی اعمال محدودیت‌ها در آبان ماه از آنها به منزله سرعت گیر برای کاهش شیوع بیماری نام برد و یادآور شد که با توجه به شاخص‌های آماری شاید مجدد نیاز به اعمال محدودیت‌های جدی تر باشد.

زالی با بیان این مطلب که کرونا هرگز ریشه کن نمی‌شود گفت: تا مدت‌های طولانی این بیماری گریبانگیر بشریت است و فقط می‌توانیم شتاب آن را کاهش دهیم و ریشه کن سازی آن فعلاً منتفی است. حتی اگر در عرصه جهانی نیز کنترل شود قطعاً به یک بیماری فصلی و آندمیک تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار تست PCR و تست سریع در غربالگری‌های، اظهار داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته تست سریع میزان قابل توجهی اعتبار دارد و تست PCR یکی از تست‌های طلایی برای تشخیص بیماری کرونا است.

به گفته زالی، تاکنون هرگز با کمبود تخت بیمارستانی در تهران مواجه نشدیم حتی در تلخ‌ترین روز کرونایی که ۵ آبان ۹۹ با ۷۵۰۰ بیمار بستری بود و این موج سنگین با همکاری و رشادت مدافعان سلامت مدیریت شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 13 =