زمینه حضور سرمایه‌گذاران برای تولید خاویار در استان گیلان فراهم شود

0 73

استاندار گیلان با اشاره به اینکه زمینه حضور سرمایه‌گذاران برای تولید خاویار در استان گیلان فراهم شود گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه آبزی‌پروری رونق این صنعت و افزایش صادرات کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات مثبت گذشته در زمینه رها‌سازی بچه ماهی در مناطق آبی استان گیلان اظهار داشت: این برنامه در راستای افزایش ذخیره عمومی ماهیان همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت تولید ماهی در قفس ۷۸ هزار تن تعیین شده افزود: در شهرستان‌های مختلف استان مناطقی مشخص شدند که لازم است برای تشویق سرمایه‌گذاران با توجه به توافق صورت گرفته با سازمان حفاظت محیط‌ زیست تدابیری لحاظ شود.

زارع تصریح کرد: سرعت روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات از سوی بانک‌ها افزایش یابد چرا که ایجاد پوشش‌های بیمه‌ای برای محصولات، تجهیزات و ابزار موردنیاز می‌تواند در پیشبرد اهداف تسهیل‌گر موثر واقع شود.

وی به اهمیت تولید خاویار و ارزش این محصول اشاره کرد و افزود: فرآوری محصولات شیلاتی در مسیر دستیابی به بازار‌های هدف منطقه و افزایش صادرات کشور گامی مهم است که سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌تواند سبب رونق تولید و صادرات روزافزون برای کشور شود.

نماینده عالی دولت در گیلان حمایت‌ از سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی پروری دریایی را موجب ترغیب و تشویق بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از منابع صندوق توسعه ملی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی پروری دریایی رونق این بخش را به ‌دنبال دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + پنج =