شهردار رشت بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری را تقدیم شورا کرد

0 42

سید محمد احمدی شهردار رشت با حضور در صحن علنی شورا لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری را تقدیم شورا کرد و در سخنانی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما در سال آینده تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهرداری رشت است.

عصر کاسپین/ شهردار رشت رقم کلی بودجه سال آینده شهرداری را هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: در لایحه بودجه‌ای که تنظیم شده و امروز تقدیم شورای شهر شد برای هزینه‌های جاری شهرداری ۵۹۰ میلیارد تومان و برای پروژه‌های عمرانی هم ۶۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

احمدی از افزایش ۳۷ درصدی بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: البته نگاه من به عنوان شهردار رشت این بود که افزایش بیش از ۲۵۰ درصدی بودجه را برای شورای شهر مطالبه کنم که البته برای آن منطق تئوری و عملی هم داشتم.

وی از کاهش ۱۰ درصدی درآمدهای حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت خبر داد و گفت: کاهش وابستگی بودجه شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ امری است که باید در طول سنوات به صورت تدریجی نسبت به انجام آن اقدام شود.

احمدی وابستگی بیش از حد بودجه شهرداری‌ها به منابع حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه برای تهیه بودجه عملیاتی باید از این وابستگی خارج شویم افزود: شهرداری‌هایی نظیر تهران و اصفهان از این وابستگی خارج شده‌اند و به سمت کسب درآمدهای پایدار پیش رفته‌اند.

شهردار رشت بودجه سال ۹۹ شهرداری را حدود ۹۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: رویکرد شهرداری رشت در بودجه سال ۱۴۰۰ تمرکز بر کسب و تولید درآمدهای پایدار در شهرداری است.

احمدی اجرای طرح ممیزی نوین املاک را از جمله بخش‌های مهم کسب درآمدهای پایدار در لایحه بودجه سال آینده اعلام کرد و افزود: قرارداد ممیزی نوین املاک منعقد و تمام مقدمات و مراحل آن هم فراهم شده است و تا دو ماه دیگر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار رشت حمایت از طرح‌های درآمدزا و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های بازگشایی معابر را از بخش‌های مهم لایحه بودجه سال آینده شهرداری رشت خواند و اضافه کرد: اجرای اقدامات ویژه جهت افزایش درآمد هم از مواردی است که تاکنون توجه خاصی به آن نشده و باید این رویکرد در شهرداری تغییر کند.

احمدی در ادامه با تاکید بر اینکه پارک ۴۵۰هکتاری از جمله پروژه‌های ارزشمند شهرداری رشت محسوب می‌شود و برای آن حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تصریح کرد: با در اختیار گرفتن این پارک سرانه فضای سبز شهر رشت به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تشکر از شهردار رشت بدلیل تسلیم به موقع بودجه سال آتی به شورای اسلامی شهر عنوان کرد: شهردار رشت در بحث‌های مربوط به بودجه دیدگاه‌هایی بسیار تخصصی دارد که این امر می‌تواند برای شهرمان بسیار کمک کننده و سازنده باشد.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه ۱۹۱ روز تا پایان کار شورای شهر رشت زمان باقی مانده است اذعان کرد: از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تقاضا دارم لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری را با یک نگاه کارشناسانه در موعد مقررمورد بررسی قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − ده =