علت مرگ سها رضانژاد در جنگل کردکوی اعلام شد

0 126

پزشکی قانونی علت مرگ سها رضا نژاد را سقوط از بلندی و آسیب‌های ناشی از آن اعلام کرد.

عصر کاسپین/ جسد سها رضانژاد چند وقت پیش در جنگل کردکوی کشف شد حالا وکیل این پرونده آخرین جزئیات حادثه را ارائه کرد. پزشکی قانونی علت مرگ سها رضا نژاد را سقوط از بلندی و آسیب‌های ناشی از آن اعلام کرد. برخلاف اظهارات عجولانه برخی مقامات رسمی در هنگام کشف پیکر، در گزارش پزشکی‌قانونی مشخص شده که او قرص خواب‌ آور مصرف نکرده است. در بررسی‌های پزشکی، آثار یا شواهدی از وقوع جرم از جمله تجاوز یا قتل نیز یافت نشده است.

کاوه راد وکیل خانواده سها رضا نژاد گردشگری که پس از چند روز مفقودی، جسد وی در ارتفاعات کردکوی پیدا شد در توضیح سرانجام پرونده وی گفت: سها رضانژاد چهارشنبه نوزدهم تیرماه با تور گردشگری آمرا‌سیر(مینی‌تور) به ارتفاعات جهان‌نمای کردکوی رفت. جمعه ساعت هفت‌ و چهل‌ و پنج‌ دقیقه‌ صبح از چادرش بیرون آمد و دیگر برنگشت. تلا‌ش‌ها برای یافتن او پس از بیست‌‌ و هشت روز، منجر به کشف پیکرش در زیر آبشار جهان‌نما توسط یک گروه کوهنوردی محلی شد.

پزشکی قانونی علت مرگ سها رضا نژاد را سقوط از بلندی و آسیب‌های ناشی از آن اعلام کرد. برخلاف اظهارات عجولانه برخی مقامات رسمی در هنگام کشف پیکر، در گزارش پزشکی‌قانونی مشخص شده که او قرص خواب‌آور مصرف نکرده است. در بررسی‌های پزشکی، آثار یا شواهدی از وقوع جرم از جمله تجاوز یا قتل نیز یافت نشده است.

شکایت خانواده سها رضا نژاد از تور گردشگری آمرا سیر به دلیل تقصیر و اهمال در رعایت مقررات ایمنی با تصمیم هیات رسیدگی به تخلفات تورهای گردشگری و استعلام از نهادهای دولتی به‌ویژه فرمانداری کردکوی و پس از استماع دفاعیات وکیل مدافع تور، در نهایت منجر به احراز تقصیر و در نتیجه “لغو پروانه” فعالیت این تور متخلف شد. امیدواریم این تصمیم در شورای عالی تجدید نظر اداره میراث فرهنگی نیز تایید شود.

شاهدانی که در سفرهای دیگری همراه این تور بوده‌اند شهادت داده‌اند که رفتارهای غیرحرفه‌ای و عدم پای‌بندی به موارد ایمنی سفر، موجب وارد آمدن خسارت‌های جسمی و روحی به ایشان شده است.

مرگ دردناک سها رضا نژاد ، باید آغاز مسیری باشد تا پیش از آن‌که خانواده دیگری داغدار فرزند خود شود، کیفیت و شایستگی مدیران و لیدرهای تورهای گردشگری مورد پالایش و بازنگری جدی قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 8 =