فعال بودن واحدهای صنعتی وتولیدی در شرایط تحریم قابل تحسین است

0 85

فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان طی نشستی با محمدباقر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بیان اهمیت صنایع کوچک ، ایجاد زیرساختها و رفع دغدغه های پیش روی صنعت استان پرداخت .

عصر کاسپین/ نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت : فعال بودن واحدهای صنعتی و تولیدی در شرایط تحریم قابل تحسین است.وی افزود : چالشهای امروز کشور اقتصادی است و راهکار ما هم برای برون رفت باید اقتصادی باشد .معاون رئیس جمهور گفت : حمایت از صنایع کوچک یکی از مهمترین فعالیت های اقتصادی دولت در شرایط کنونی است .

وی افزود : برای استان گیلان از سوی دولت ، مأموریت هایی تعیین شده که شامل تامین نیاز واحدهای صنعتی و اتمام پروژه های زیرساختی میباشد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه تحقق توسعه ملی را نیازمند مشارکت ملی دانست و گفت: بخشی از سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال، توسط دولت و مابقی توسط بانک ها، شرکت های خصوصی، صندوق توسعه و سرمایه گذاری خارجی تامین می شود.

سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای جناب آقاینوبختمعاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : اکنون در شهرکهای صنعتی خدمات متمرکز ارائه می شود و تامین زیرساخت هایی همچون آب و برق و گاز و تصفیه خانه بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است که این امر به کاهش هزینه تمام شده محصول کارخانه ها کمک می کند.

وی در ادامه افزود : قوانین و مقررات در صنایع کوچک باید کاملاً متفاوت باشد با قوانین و مقررات صنایع بزرگ و سرمایه در گردش در شرایط کنونی ، موضوع فریز کردن بدهی ها و معوقات ،مسائل و مباحث رفع موانع تولید ، افزایش کیفیت و رقابت پذیری محصولات، توجه به خرید محصولات صنعتی داخلی از الزامات مهم و اساسی است که میبایست بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به ضروت اتخاذ تدابیر شایسته برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان بیان داشت : برای تامین برق طرح های توسعه ای در بخش صنعت باید آینده نگری و برنامه ریزی صورت گیرد. تامین برق یکی از اصلی ترین نیاز زیر ساختی واحدهای صنعتی استان گیلان است .در گذشته برخی از آینده نگری ها برای تامین زیرساخت‌ها از جمله،پیش بینی لازم برای تامین میزان برق صنایع استان منطبق با طرح های توسعه آنها انجام نشده است و هم اکنون باید برای رفع آن کاستی ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

سعیدی کیا در مورد برگزاری نمایشگاه ها نیز بیان کرد: یکی از تعهدات ما به صنعتگران توسعه فعالیت های واحدهای صادراتی است که در نمایشگاه ها محقق میشود و با توجه به قراردادهای متعددی که در این نمایشگاه ها منعقد میشود لازم است توسعه شرکت های مدیریت صادراتی در کنار واحدهای تولیدی انجام شود و اعتماد سازی مردم برای گرایش به تولید داخل و بازارهای خارجی را همزمان در برنامه قرار دهیم.

وی در ادامه به بیان اهمیت پیگیری امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی پرداخت و اضافه کرد: شناسایی مشکلات و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌های صنعتی در اولویت قرار دارد و مشکلات تامین زیرساخت‌های حیاتی واحدهای صنعتی همچون برق ، آب ، فاضلاب ، معارضین و اسناد با فوریت پیگیری میشود‌.

این مقام مسئول تاکید کرد : با هم اندیشی، همگرایی و تعامل بین دستگاهی می توانیم دغدغه صنعتگران را در این زمینه مرتفع نماییم. در این شرایط خاص اقتصادی باید تعامل و تدبیر را چاشنی عمل کرده تا صنایع ما ، انتفاع لازم را ببرند و چرخ تولید به حرکت خود ادامه دهد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: شهرک‌های صنعتی می‌توانند نقش ممتاز و بارزی در راستای رشد و پیشرفت اقتصادی داشته باشند، باید با تلاش‌ها و پیگیری‌های ویژه سعی کنیم تا استان را به شأن و منزلت واقعی خود به لحاظ صنعتی سازی برسانیم‌.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − چهارده =