مصاحبه رادیویی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با برنامه من ایرانیم از شبکه رادیویی گیلان

0 63

توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک های علم و فناوری ، شرکت های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد .

عصر کاسپین/ فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان طی گزارشی با برنامه من ایرانیم از شبکه رادیویی گیلان به اهمیت نقش صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه پرداخت و از صنایع کوچک به عنوان پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی نام برد .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان به دغدغه ها و مشکلات صاحبان صنایع پرداخت و گفت : تامین منابع مالی ، مالیات ، معوقات بانکی ، کمبود نقدینگی ، ارزش افزوده و مواردی از این دست از جمله مشکلات صاحبان صنایع می باشد که شرکت شهرک های صنعتی گیلان در صدد رفع آنها برآمده است .

وی در ادامه بیان داشت : مشکلات پیش روی صاحبان صنایع مربوط به زمان حال نمی باشد بلکه از دوره های گذشته ایجاد و انباشته شده است و تمام سعی ما حل این موارد می باشد .

سعیدی کیاافزود : واحد های صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و شرکت شهرک های صنعتی گیلان از طریق تامین نقدینگی از محل پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به رفع آن نموده است .امیدواریم با تحرکی که در بانک ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می کند؛ این مشکلات برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحد های صنعتی دانش بنیان گفت :توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک های علم و فناوری ، شرکت های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد تا از نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی، بیشتر بتوان بهره جست.

سعیدی کیا گفت : استان گیلان دارای ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که از این میزان ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری میباشد ، با اشتغالی بالغ بر۱۵هزار نفر .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با اشاره به تاثیر اشتغال درتوسعه پایدار روستایی و کاهش فقر خاطر نشان کرد: مناطق محروم و روستاها در برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در اولویت قرار دارد .

سعیدی کیا گفت : در سال جهش تولید ، یکی از ماموریت های اصلی دولت توسعه امکانات در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و سوق دادن جوانان به سمت تولید و اشتغال است

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با اشاره به نقش بانوان در کارآفرینی و جمعیت بانوان فعال در عرصه کار، تولید واشتغال اظهار نظر کرد: شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین شهرک های صنعتی استان با هدف افزایش دسترسی بانوان کارآفرین با سرمایه اطلاعات و برنامه های دولت، افزایش دسترسی به شبکه های حمایتی دولت، تسهیل ارتقای شغلی زنان و تشویق آنها به کارآفرینی و کسب مهارت های شغلی ترویج فرهنگ همکاری بین زنان کارآفرین و دولت و نهاد های غیردولتی آغاز به کار کرده است.

وی افزود: ایجاد تولید شبکه ای و یا خوشه های صنعتی از اشتغال بانوان ارتقای سطح دانش تخصصی و حرفه ای از طریق آموزش های صنعتی، تجارتی و مهارتی آموزش زنان در زمینه های صادرات محصولات و کسب و کار و رفع موانع ساختاری بانوان کارآفرین را از دیگر ماموریت های توسعه ، تعاون بانوان کارآفرین برشمرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان بیان کرد : با تشکیل این شورا سطح دسترسی بانوان به سرمایه و اطلاعات و برنامه های دولتی دسترسی به شبکه های حمایتی، بهره مندی از تجربیات همکاران خود و همچنین ارتباط با بخش بانوان بازرگان و بهره مندی از توانمندی آنها افزایش یابد.

وی تصریح کرد مزیت اصلی این شورا هم افزایی زنان کارآفرین مدیران دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی و آکادمیک می باشد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در راستای توسعه اشتغال روستایی و نقش آفرینی بخش دولتی و بخش خصوصی گفت: این طرح برای ایجاد توازن اشتغالزایی در مناطق محروم طرح ریزی شده است و دولت حمایت های مستقیم و غیر مستقیم خود را در این زمینه ارائه می نماید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در پایان بیان داشت : باز هم امیدواریم با استفاده از اهرم های لازم مشکلات پیش روی صنعتگران عزیز را رفع و گام های استوارتری را در جهت حمایت از تولید داخلی برداریم .

لازم به ذکر میباشد میزان اشتغال ذکر شده در خبر بر اساس پروانه های بهره برداری صادر شده از سوی سازمان صمت میباشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + هجده =