میزان صادرات شرکت‌های تعاونی گیلان به ۵۱ میلیون دلار رسید

0 24

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: میزان صادرات شرکت‌های تعاونی گیلان به ۵۱ میلیون دلار رسید.

عصر کاسپین/ عباس علیزاده در جمع خبرنگاران از فعال و در دست اجرا بودن بیش‌از ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت تعاونی در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲۳ هزار نفر در گیلان عضو این تعداد شرکت تعاونی هستند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی صادرات شرکت‌های تعاونی گیلان خاطرنشان کرد: میزان صادرات شرکت‌های تعاونی استان گیلان از ۱۶ میلیون دلار به ۵۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

علیزاده با بیان اینکه سهم تعاونی‌های گیلان در اقتصاد استان از متوسط کشوری بالاتر است تصریح کرد: میانگین سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور ۶ درصد اما در استان گیلان این رقم حدود ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمرانی جز برنامه‌های جدی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است افزود: این استان با ثبت ۸ شرکت توسعه و عمران رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات فراگیر در حوزه شهری و شهرک‌های صنعتی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در اختیار فعالان عرصه تولید قرار گرفت و برای یک هزار و ۴۵۰ نفر شغل ایجاد شد.

علیزاده اظهار داشت: یکی‌از اقداماتی که می‌تواند سبب حمایت‌از تولید شود، رونق تعاونی‌هاست که با فعالیت در این عرصه و به کارگیری از تمام توان خود در شرایط سخت تحریمی می‌توانیم با حمایت و راه‌اندازی تعاونی‌ها این مسیر را طی کنیم.

وی با اعلام شرایط تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌های مختلف ابراز داشت: برای تشکیل این شرکت‌ها باید نیم درصد جمعیت آن منطقه مورد پذیره‌نویسی قرار گرفته تا با سرمایه ۳۰۰ میلیون تومانی ثبت شوند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه از جوانان خلاق در حوزه دانش‌های نوین جهت توسعه اشتغال حمایت می‌کنیم افزود: طبق تفاهم‌نامه وزارت تعاون با صندوق کار‌آفرینی نوید، تسهیلات ارزان قیمت به ایده‌های خلاقانه جوانان پرداخت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 18 =