۲۲۰ پروژه با اشتغالزایی ۷۸۲ نفر دهه فجر در رشت افتتاح می‌شود

0 71

فرماندار رشت گفت: در مجموع تعداد ۲۲۰ پروژه با اشتغالزایی برای ۷۸۲ نفر در شهرستان رشت در دهه فجر افتتاح می‌شود.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر در فرمانداری رشت ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی در قرن بوده است.

فرماندار رشت گفت: انقلاب اسلامی ایران برای کشورهایی که به‌دنبال آزادی و احقاق حق خودشان از استکبار جهانی بودند تاثیر بسیاری داشت و ما افتخار این را داریم که در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که بتوانیم درک درستی از انقلاب و رهبری امام خمینی (ره) در آن شرایط سیاسی خاص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما درس‌های بسیار زیادی را به ارمغان آورد افزود: این انقلاب مسیر و هدفی را برای ما مشخص کرد و آن هدف چیزی جز خدمت به مردم نبوده است و همه مسئولان موظف خدمت به مردم هستند.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه مردم برای حفظ آرمان‌های انقلاب و صیانت از آن از جان و مال خود گذشتند تصریح کرد: در استان گیلان نیز مردم شهید پرور گیلان ۸ هزار را شهید تقدیم انقلاب مردند.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در راه خدمت‌رسانی به مردم هیچ غفلتی مورد پذیرش نبوده و باید در جهت پیشرفت شهرستان خود از همه مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهرستان بهره کافی را ببریم.

وی با بیان اینکه در مسیر پیشرفت استفاده از ظرفیت جوانان توانمند ضرورت دارد گفت: این موضوع مورد تأکید پیامبر معظم اسلام بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب این مسئله را به همه مسئولان گوشزد کردند.

فتح‌اللهی افزود: دهه فجر و هفته دولت فرصت مغتنمی است تا دولت مردان اقدامات صورت گرفته را به سمع و نظر مردم برسانند؛ در دهه فجر امسال با همت مسئولان استان و شهرستان، مدیران اجرایی و نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس و تمامی مسئولان پروژه‌هایی در شهرستان رشت افتتاح می‌شود.

فرماندار رشت گفت: در مجموع تعداد ۲۲۰ پروژه با اعتبارات هزینه شده ۹۱۳ میلیارد تومان شامل ۲۰۹ پروژه در بخش دولتی با هزینه ۱۶۱ میلیارد تومان و ۱۱ پروژه در بخش خصوصی با هزینه اعتباری ۷۵۲ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در شهرستان رشت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور در مباحث مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، عمران شهری، آموزش، بحث‌های حمایتی و اشتغالزایی است ابراز داشت: یکی از وظایف دولتمردان فراهم آوردن بستر کار و بستر سرمایه‌گذاری بوده و بخش خصوصی نیز باید وارد کار شود.

فتح‌اللهی گفت: اگر بستر کار برای بخش خصوصی فراهم شود یقیناً اثرات آن را در بحث جذب سرمایه‌گذار، افزایش تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال پایدار مشاهده می‌کنیم؛ ما و همه افراد اعم از دستگاه‌ها، مدیران اجرایی و رسانه‌ها مکلف به فراهم آوردن بسترهای سرمایه‌گذاری هستیم.

فرماندار رشت عنوان داشت: قطعاً اینکه همه کارها در بدنه دولت تعریف شود محقق نشده و دولت باید شرایطی را فراهم کند که هزینه‌های اجرایی خود را کاهش داده و شرایط را برای اشتغال پایدار فراهم آورد.

فتح‌اللهی افزود: دهه فجر امسال با مجموعه فرصت‌های شغلی ایجاد شده به‌شکل مستقیم، دائمی و موقت در مجموع برای ۷۸۲ نفر در گیلان اشتغال ایجاد می‌شود و ۵ پروژه بزرگ در شهرستان رشت در حوزه صنعت و معدن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: فیبر نوری شرکت گیل راد، واحد تولیدی هوشمند سازه‌آرا، شرکت اندیشه شمال و شرکت رایان بهداشت مومن با هزینه ۷۳۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی با حضور مسئولان استانی و کشوری در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار رشت بیان کرد: امیدواریم که در ایجاد بستر مناسب برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، شناسایی نقاط قوت و تقویت آن و شناسایی نقاط ضعف و برطرف‌سازی آن‌ها تلاش‌های اثرگذاری در شهرستان صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اصحاب رسانه گفت: رسانه تأثیر بسیاری در اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده داشته و همچنین شناسایی معضلاتی که در سطح شهرستان رشت وجود دارد و اطلاع رسانی آن به مسئولین حلقه گمشده‌ای است و یاری اصحاب رسانه را می‌طلبد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 11 =