۱۵ قربانی در تصادف مرگبار گرمسار

0 54

پیش از ظهر امروز، یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور آرادان ـ گرمسار به دلیل لغزندگی جاده واژگون شد و اتفاقی تلخ را رقم زد.

عصر کاسپین/ حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز، یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور آرادان ـ گرمسار واژگون شد. کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰ مسافر با بروز این حادثه رخ داد و در رابطه با آمار کشته های آن، رقم های متناقضی اعلام می شود. لغزندگی جاده و بی توجهی رانندگان در این محور، دو حادثه دیگر را نیز در پی داشت.
در پی این حادثه دردناک، دست کم ۳ مسافر جان خود را از دست دادند و ۲۵ تن دیگر از مسافران راهی بیمارستان شدند. البته در مورد شمار دقیق کشته های این حادثه آمار متفاوتی از صبح امروز تاکنون اعلام شده که رقم ۳ کشته را سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد.

این اتوبوس بامداد امروز از مبدأ تهران به مقصد مشهد حرکت خود را آغاز کرد و به دلیل ناپایداری جو و لغزندگی جاده محور گرمسار – آرادان دچار حادثه شد.

در رابطه با جزئیات این حادثه، ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، ضمن تأیید خبر کشته شدن مسافران در واژگونی اتوبوس مسافربری در گرمسار، به مهر گفت: اتوبوسی حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز در محور حاجی آباد- آرادان به دلیل لغزندگی جاده واژگون شد که شش تن در این حادثه در دم جان باختند.

وی افزود: مأموران امداد و نجات، اورژانس و هلال احمر برای رسیدگی به وضعیت مجروحان به محل حادثه اعزام شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه خیلی از شهر دور نیست و می توان به سرعت به آن امداد رسانی کرد، تأکید داشت: عوامل امداد و نجات هلال احمر و پلیس راه در صحنه حضور دارند.

رئیسیان گفت: افزایش شمار جانباختگان و مصدومان این سانحه محتمل است.

با وجود اینکه مدیر کل برحان استانداری سمنان تعداد کشته های این حادثه را ۶ تن اعلام کرد، سرپرست اورژانس کشور، شمار کشته ها را سه تن عنوان کرد و مدعی شد، حال بقیه مصدومان نیز رو به بهبودی است.

از جمله حاشیه های عجیب این حادثه، می توان به تصادف های زنجیره ای بعدی اشاره کرد که بر اساس آن یک کامیون نیز واژگون شد و یک دستگاه پراید به شدت آسیب دید.

راننده پرایدی که در پی حادثه واژگونی اتوبوس تماشاچی حادثه شد و دقت خود را در رانندگی کاهش داد، دقایقی بعد از حادثه اتوبوس با یک کامیون برخورد کرد و به شدت آسیب دید.

واژگونی مرگ بار اتوبوس در جاده گرمسار و تصادف های دیگر در این محور

آنچنان که در گزارش های محلی در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس آمده، با فاصله ۱۰۰ متری از محل واژگونی اتوبوس، به دلیل لغزندگی جاده و بی توجهی راننده، یک تریلی نیز واژگون شد. از وضعیت جسمانی راننده این تریلی اطلاعاتی در دست نیست.

برخورد شدید یک دستگاه پراید با کامیون و آسیب دیدگی شدید راننده آن در کنار واژگون شدن تریلی در محدوده ۱۰۰ متری واژگونی اتوبوس تهران ـ مشهد بار دیگر حکایت تلخ تلاش های عجیب رهگذران برای کند و کاو در جزئیات یک حادثه را نشان داد؛ کند و کاوی که البته خیلی سریع دامن اقدام کنندگانش را گرفت و بی توجهی حاصل از این اقدام برای راننده پراید و راننده تریلی گران تمام شد.

آخرین اخبار دریافتی از حادثه آمار ۳ کشته و ۳۶ مصدوم را نشان می دهد. به دلیل نزدیکی محل حادثه با بیمارستان و شهر گرمسار خوشبختانه امدادرسانی با سرعت در حال انجام است.

حسن خسروجردی، رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه جاده گرمسار- آرادان بر اثر بارندگی لغزنده بوده است، گفت: این حادثه به احتمال زیاد به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت لغزندگی جاده رخ داده؛ اما علت این حادثه در دست بررسی دقیق‌تر است.

این مسئول افزود: در این حادثه، سه تن (دو مرد و یک زن) در محل حادثه فوت کردند و ۳۳ تن دیگر مصدوم و به بیمارستان گرمسار منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان سمنان افزود: به گفته کارشناسان پلیس راه استان، حال یک تن از مصدومان حادثه وخیم گزارش شده است.

وی تصریح کرد: پلیس راه پیش از این بر لزوم دقت بیشتر رانندگان برای تردد در جاده‌های استان سمنان به علت لغزندگی جاده بر اثر بارندگی هشدار داده بود.

بر اساس اعلام مسئولان شبکه بهداشت و درمان گرمسار، حال برخی مصدومان این حادثه وخیم است و احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان وجود دارد. مصدومان حادثه در حال انتقال به بیمارستان معتمدی گرمسار هستند.

علت قطعی حادثه واژگونی اتوبوس تهران – مشهد در جاده گرمسار – آرادان اعلام شد

سرهنگ حسن خسروجردی رئیس پلیس راه استان سمنان اعلام کرد: بررسی پلیس راه نشان داد علت واژگونی اتوبوس، بی احتیاطی راننده و ناتوانی وی در کنترل وسیله نقلیه است.

وی افزود: در این حادثه سه تن جان باختند و از مصدومان بستری شده در بیمارستان معتمدی گرمسار ۱۰ تن بستری هستند و بقیه با درمان سرپایی مرخص شدند.

ادامه فرایند امدادرسانی به مصدومان حادثه

امداد رسانی به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری از سوی و هلال احمر استان و شهرستان گرمسار در حال انجام است. مصدومان انتقالی در بیمارستان معتمدی بستری شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =