استان گیلان سکوی جهش صادرات کشور است

0 28

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: استان گیلان با بهره‌مند بودن از ۳ بندر، ۴ اسکله و وجود شرکت‌های کشتیرانی سکوی جهش صادرات کشور است.

عصر کاسپین/ فرهاد دلق پوش ظهر امروز در نشست شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: وبینار بازارهای صادراتی بین‌المللی ایران و قزاقستان با محوریت گیلان همین هفته در رشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: اعضاء کمیته‌های تخصصی شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان گیلان باید برای ارتقاء و رشد جایگاه اقتصادی استان با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

دلق پوش تصریح کرد: برگزاری وبینارهای این چنینی و وبینار پیش روی بین ایران و قزاقستان با محوریت استان گیلان می‌تواند زمینه تحول بنیادین در گسترش روابط و راهبرد جدید برای مبادلات تجاری این ۲ کشور را ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان داشت: در عصر روز برگزاری وبینار مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان گیلان نیز برگزار می‌شود که مسئولان فراملی و ملی در آن مشارکت می‌کنند.

دلق پوش تصریح کرد: منطقه خزر می‌تواند با تکیه بر توانمندی‌های حوزه‌های کاری نهادهای عضو شورای هم خانواده فعالیت‌های ویژه‌ای را در راستای افزایش سهم صادرات خود انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: کوتاه‌ترین مسیر دسترسی کشور به بازارهای اروپا و آسیای میانه تکیه بر تولیدات صادرات‌محور و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ابراز داشت: یکی از راهبردهای اصلی در حوزه اقتصادی استان گیلان، هم افزایی ظرفیت‌های اعضای شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت و خروج از بخشی‌نگری است.

دلق پوش عنوان داشت: استان گیلان با بهره‌مند بودن از ۳ بندر، ۴ اسکله و وجود شرکت‌های کشتیرانی می‌تواند سکوی جهش اقتصادی کشور بوده و نقطه ثقلی برای تحرک تجاری باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: استان گیلان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالا و منحصر به فردی بوده و موقعیت خوبی دارد به طوریکه بسیاری از استان‌های کشور از این شرایط و موقعیت بهره‌مند نیستند.

دلق پوش تصریح کرد: وضعیت کنونی صادرات کافی نبوده و باید برای سال‌‌های آینده برنامه‌ریزی‌های درستی انجام گیرد؛ باید با هم افزایی توانمندی‌های بالقوه را به منصه ظهور بگذاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =