تعداد پروژه‌های رشت با بودجه عمرانی شهر تناسب ندارد

0 65

بررسی جزئیات بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت و لزوم واقعی بودن میزان تخصیص به پروژه‌های شهر از مباحث مطرح شده در جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود.

عصر کاسپین/ بررسی جزئیات بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت و مباحث پیرامون آن از جمله موضوعات مطرح شده در صد و هشتاد و نهمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر رشت بود که عصر امروز با حضور شهردار رشت، معاونان شهردار و مدیران شهرداری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به‌مناسبت ۲۱ اسفندماه و مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: مبعث پیامبراکرم(ص) بزرگترین‌ روز در تاریخ بشریت است به‌جهت اینکه آخرین پیامبر خدا در این روز و در شرایط خاص آن زمان به پیامبری رسید و پس از آن‌‌‌ زمان نیز شاهد یک دگرگونی بزرگ بودیم.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به تایید بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت با مبلغ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان گفت: حدود ۶۷۷ میلیارد تومان برای هزینه‌های عمرانی و ۵۶۳ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد بودجه شهرداری به هزینه‌های جاری و ۵۵ درصد در بخش عمرانی و تملک سرمایه‌ها پیش‌بینی شد تصریح کرد: منابعی نیز به پروژه‌های بازآفرینی شهر اختصاص یافت و در بخش رفت و روب نیز مبلغ پیش‌بینی شده را از ۱۱۰ میلیارد به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر اظهار داشت: در حال حاضر‌ تعداد پروژه‌های شهر یا پروژه‌های پیشنهادی شهرداری نسبت به بودجه عمرانی بالا است و نیاز به تحقق بودجه و درآمد دارد.

فرهام زاهد خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات تورمو وکاهش ارزش پول و از آنجا که ممکن است در سال ۱۴۰۰ شاهد تفاوت قیمت فاحشی نباشیم لذا پیشنهاد می‌شود تعداد بودجه‌ها محدودتر اما میزان تخصیص‌ها واقعی باشد.

عضو کمیسیون بودجه برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی‌ شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه جلسات متعددی در کمیسیون‌های مختلف پیرامون بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برگزار شد اظهار داشت: توجه به توسعه شهر و توجه به محلات مختلف براساس عدالت‌محوری را در جلسات مدنظر قرار دادیم.

فاطمه شیرزاد با اشاره به ضرورت توجه به پروژه‌های عمرانی در بودجه، اتمام پروژه‌های ناتمام و ارتقاء و توسعه فضای سبز شهری تصریح کرد: حدود ۳۸ میلیارد تومان برای حفظ فضای سبز تحت عنوان‌ پرداخت حقوق پیش‌بینی شد اما توجه به محلات کم‌برخوردار و سهم این‌ محلات از فضای سبز همواره کم بوده است.

وی با بیان‌‌ اینکه افزایش سرانه فضای سبز در شهر رشت و محلات کم‌برخوردار نیازمند توجه بیشتری است افزود: در برخی محلات کم‌برخوردار همچون محله معلولین رشت به‌دلیل عدم زمین مطلوب نتوانسته‌ایم فضای سبز مناسب پیش‌بینی کنیم و لازم است که بیشتر مورد توجه باشند.

شهردار رشت با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت اظهار داشت: رسیدگی به محلات کم‌برخوردار‌ رشت و فضای سبز این محلات همواره مورد توجه است و شورا و شهرداری برای رسیدگی به نقاط کم‌برخوردار نگاه یکسانی دارند و قرار است در محله معلولین رشت نیز پارک احداث می‌شود.

سیدمحمد احمدی از تمدید قرارداد نیروهای رفت و روب شهرداری خبر داد و بیان داشت: پرداخت حقوق این نیروها آغاز شده و قرارداد آنها نیز تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه رانندگان استیجاری نیز از ۵ فروردین ماه قراردادی با شهرداری ندارند و باید تعیین تکلیف شوند افزود: در این راستا بایستی با شرکت‌های دارای صلاحیت قرارداد ببندیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =