تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در گیلان کاهش یافت

0 33

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در گیلان کاهش یافت و برای نخستین بار به ۲۹۵ نفر رسید.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ نفر به آمار بیماران کرونایی استان گیلان افزوده شده و ۷۰ نفر هم به دلیل وخامت حالشان در ICU بیمارستان‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در بازارها بسیار نگران‌کننده است عنوان داشت: کنترل کرونا تنها به فعالیت نهادهای بهداشت و درمان و کادر درمان منتهی نمی‌شود و همه مردم جامعه باید در کنترل آن نقش داشته باشند.

حیدرزاده گفت: اگر بخواهیم سخت‌گیرانه عمل کنیم باید همه اصناف را تعطیل کنیم که این کار صحیح نبوده و به نفع اقتصاد اصناف و شهروندان نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: بنابر این از همه مردم درخواست داریم که رفتن به بازار را به حداقل برسانند و تنها برای خرید‌های ضروری به بازار بروند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: هر یک ربعی که از حضور ما در بازار و اماکن عمومی می‌گذرد ۱۰ الی ۱۵ درصد به شانس ابتلای ما به کرونا افزوده می‌شود و حتی اگر ماسک نیز زده باشیم این درصد ابتلا تغییری نمی‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + هجده =