خوددرمانی کرونا سبب فوت زودهنگام می‌شود

0 38

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خوددرمانی کرونا در منزل سبب تشدید علائم و فوت زودهنگام بیمار می‌شود.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: ۶۹ نفر از این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده و ۷۰ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: اخیرا مشاهده می‌کنیم که بیماران کرونایی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند کمتر از یک روز در بیمارستان هستند و پس از آن به علت وخامت حالشان به آی سی یو منتقل می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از این افراد نیز به دلیل علائم شدید و تنفس تنگی شدید جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: با بررسی علت این موضوع متوجه شدیم که همه این افراد چند روزی از بیماری خود را در منزل سپری کرده و به خود درمانی پرداخته‌اند و سپس با حال عمومی بسیار بد، تنگی نفس شدید و میزان بسیار پایین اکسیژن در خون به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

حیدرزاده افزود: تقاضای ما از افراد این است که در صورت مشاهده نخستین علائم سرماخوردگی اعم از تب، لرز و کوفتگی بدن سریعاً به مراکز ۱۶ ساعته در کل استان مراجعه کنند این مراکز تا ۱۲ شب فعال هستند.

وی عنوان داشت: نکته نگران کننده ازدحام و شلوغی در بازارهای نوروزی است که مشاهده می‌شود تعداد زیادی از افراد در داخل یک مغازه و مکان در بسته بوده و تعدادی از آن‌ها نیز ماسک خود را نزده‌اند.

حیدرزاده گفت: خواهش ما این است که افراد حتماً پس از خروج از منزل ماسک بزنند و اگر می‌بینند مغازه‌ای شلوغ است در خیابان منتظر بمانند که خلوت شود و کسبه نیز طوری برنامه‌ریزی کنند که در مغازه ازدحام ایجاد نشده و احتمال انتقال ویروس کاهش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 10 =