راه اندازی ۸۱ مرکز «مثبت زندگی» در گیلان

0 45

مدیرکل بهزیستی گیلان، از راه اندازی ۵۰ مرکز مثبت زندگی در مناطق شهری و ۳۱ مرکز در مناطق روستایی و حاشیه ای استان خبر داد و گفت: برای ۳۲۵ دانش آموخته نیز اشتغال ایجاد شد.

عصر کاسپین/ حسین نحوی نژاد با اشاره به افتتاح ۸۱ مرکز «مثبت زندگی» استان گیلان با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس، اظهار کرد: این مراکز در ۵۰ منطقه شهری و ۳۱ منطقه روستایی و حاشیه ای استان واقع شده است.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمت به گروه های هدف ۳۳ هزار و ۱۹۳ پرونده میان مراکز «مثبت زندگی» استان توزیع شده است، گفت: با افتتاح این مراکز برای ۳۲۵ نفر از دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شغل ایجاد کردیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان، مرکز خدمات بهزیستی «مثبت زندگی» را مرکزی غیر دولتی دانست که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می کند.

نحوی نژاد ادامه داد: با تاسیس این مراکز به عنوان بهزیستی‌های کوچک، خدمات ۲۲ گانه بهزیستی به صورت رایگان به گروه‌های هدف تحت پوشش سازمان و بر اساس مکان و موقعیت گروه‌های هدف ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در راه اندازی این مراکز به محورهای مختلف همچون مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددکارمحوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح‌های غربالگری و مشاوره ژنتیک توجه ویژه شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‏های هدف به خدمات، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات را از جمله اهداف راه اندازی این مراکز دانست و متذکر شد: افزایش رضایتمندی مردم از خدمات، امکان طراحی برنامه‏های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف و تسریع گسترش برنامه‏‌های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز از دیگر اهداف ایجاد مراکز «مثبت زندگی» است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 3 =