شدت ابتلا به کرونا و کشندگی آن در مردان بیشتر از زنان است

0 22

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شدت کشندگی کرونا در مردان به دلیل همزمانی با سایر بیماری‌های مردان بیشتر است.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته نخست اسفندماه هفته سلامت مردان نامگذاری شده و در این هفته راهکارهایی را برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها و افزایش سلامت در مردان توصیه می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: مردان کمتر پیگیر روش‌های پیشگیری بوده و معمولاً تا زمان حاد شدن بیکاری به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: در سراسر جهان همزمانی بیماری کرونا با بیماری‌های مردان، کشندگی و شدت ابتلا به کرونا در مردان را افزایش داده است.

وی گفت: در همین راستا در هفته نخست اسفندماه مردان جامعه مورد توجه قرار می‌گیرند که نسبت به سلامت خود توجه بیشتری داشته باشند و روش‌های پیشگیری که مراکز جامع خدمات سلامت و پزشکان خانواده به آن‌ها توصیه می‌کنند را جدی بگیرند.

حیدرزاده عنوان داشت: مردان با گذشت از سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی لازم است باید در فواصل زمانی یک الی ۳ ساله آزمایش‌هایی نظیر فشار خون، قند خون، چربی خون و بیماری‌هایی نظیر پروستات را برای بررسی وضعیت خود انجام دهند.

وی ابراز داشت: توصیه ما این است که مردان با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های سلامت وضعیت خود را از لحاظ فاکتورهای مذکور بررسی و کنترل کنند تا ابتلای همزمان به کرونا سبب مرگ و میر در آن‌ها نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 6 =