وضعیت ثابت بیماری کرونا در گیلان؛ مردم از رفت و آمدهای غیرضروری در آستانه سال جدید پرهیز کنند

0 40

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت ثابت بیماری کرونا در گیلان گفت: مردم از رفت و آمدهای غیرضروری در آستانه سال جدید پرهیز کنند.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان در استانداری با اشاره به روزهای پایانی سال ۹۹ اظهار داشت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا، کاهش ترددها و رعایت الزامات بهداشتی از سوی آحاد جامعه باید مورد توجه باشد.

استاندار گیلان به جنب و جوش‌های اجتماعی در بازار عید و لزوم توجه بیشتر به دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره و بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های ارائه شده و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان در قطع زنجیره‌ شیوع کرونا موثر است و مردم از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند.

زارع با بیان اینکه کادر مجاهد و فداکار درمان حدود یک سال است که برای مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه می‌کوشد خاطرنشان کرد: این ویروس یک بیماری فراگیر جهانی با قابلیت همه‌گیری گسترده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی را یک وظیفه ملی دانست و گفت: در حال حاضر گیلان در وضعیت ثابت این بیماری قرار دارد و کنترل آن در روزهای آینده با استمرار مراعات و جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی میسر است.

وی با بیان اینکه آگاهی‌افزایی آحاد شهروندان از مسئولیت اجتماعی و ضرورت توجه به حفظ سلامت عمومی می‌تواند بسترساز مشارکت دوباره مردم در مدیریت کرونا به‌ویژه در ایام نوروز باشد افزود: رهبر معظم انقلاب روز گذشته بر لزوم توجه همگان به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید داشتند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از آئین‌های ملی و مناسبت‌های مذهبی در طول یک سال گذشته با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و به شکلی جدید برگزار شدند خاطرنشان کرد: مردم همکاری‌های خوب و آگاهانه‌ای داشتند و همزمان با عید نوروز نیز انتظار داریم که این روند استمرار داشته باشد.

زارع مدیران را موظف به تقویت بازرسی‌ها از بازار، اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربری، مطب پزشکان و رعایت الزامات بهداشتی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونا در این حوزه وظایفی دارند و از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای آگاهی‌افزایی، تشویق مردم به خریدهای اینترنتی و زدن ماسک در اماکن تجاری استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه سبک جدید زندگی سازگار با کرونا می‌تواند مسیری در مواجهه با تهدیدات این بیماری پیش روی ما قرار دهد تصریح کرد: از صداوسیما و کمیته رسانه و فضای مجازی انتظار دارم همچنان نسبت به تولید محتوای اثربخش اقدام کنند.

وی ضمن گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: مردم گیلان همواره در انجام کارهای خیر جزو بهترین‌ها بوده‌اند و در یک سال اخیر نیز با اجرای پویش‌ها و رزمایش‌هایی همچون کمک‌های مومنانه به هموطنان و همنوعان خویش یاری رساندند.

استاندار گیلان به نمایش نمودار میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۳۱ استان کشور در ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: کم‌توجهی به توصیه‌ها و عادی‌انگاری هشداری جدی است که همگان باید توجه داشته باشند.

زارع با اشاره به ضرورت فراهم کردن بسترهای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان افزایش حضور مردم در بازارها و مراکز خرید وجود دارد لذا باید موضوع مذکور تقویت و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز در این زمینه انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اجرای مطلوب طرح محله‌محور شهید سلیمانی را در کمک به کادر مجاهد درمان موثر دانست و ابراز داشت: انتظار می‌رود مرحله دوم این طرح نیز توسط بسیجیان آموزش‌دیده، کادر بهداشت، عوامل هلال احمر و دیگر دست‌اندرکاران و همچنین با مشارکت مردم اجرا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 17 =