کلیات بودجه هزار ‌میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت تصویب شد

0 49

بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت از اصلی‌ترین مباحث جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود که در نهایت کلیات بودجه به‌تصویب رسید.

عصر کاسپین/ بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت از اصلی‌ترین مباحث مطرح شده در صد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود که امروز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن تبریک مبعث حضرت رسول‌اکرم(ص) اظهار داشت: ثبت‌نام دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز آغاز شده است.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به برخی مولفه‌ها و شاخصه‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا گفت: تعهد، تخصص، خضوع و خشوع در برابر خواسته‌های مردم از جمله مولفه‌های مدنظر است و حتی صحبت‌های تلخ و تند مردم نیز باید موردتوجه نمایندگان باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن ابراز امیدواری از مشارکت حداکثری در انتخابات ابراز داشت: نمایندگان مردم در هر جایگاهی باید بتوانند حافظ منافع مردم باشند و نگاه‌های سیاسی نباید در خدمت آنان اثر داشته باشد.

وی از برگزاری نشست‌های متعدد پیرامون شیوه‌نامه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی رشت خبر داد و افزود: هزار میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان برای بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت پیشنهاد داده شد که ۵۶۳ میلیارد تومان سهم بودجه جاری و ۶۷۷ میلیارد تومان سهم بودجه عمرانی در نظر گرفته‌ شد.

رمضانپور نرگسی با اشاره به انتخابات شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای ثبت‌نام جهت ورود به انتخابات شورای شهر ندارم در همین راستا از تمام مردم بابت کاستی‌ها حلالیت می‌طلبم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه وابستگی بودجه شهرداری رشت به تخلفات ساختمانی باید به حداقل برسد اظهار داشت: توسعه فضای مکث و فضای سبز در شهر رشت از جمله موضوعات مدنظر است و امیدوارم شهرداری نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

محمدحسن عاقل‌منش با اشاره به نگاه ویژه شورا و شهرداری به محلات کم‌برخوردار رشت گفت: در طول این سال‌ها خدمات خوبی توسط شهرداری در بسیاری از محلات کم‌برخوردار ارائه شد اما برخی محلات همچنان نیازمند نگاه ویژه‌ هستند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به احداث سرویس‌ بهداشتی در سطح رشت اشاره کرد و بیان کرد: با وجود تمام وعده‌هایی که در طول این سال‌ها از سوی شورا مطرح شد اما موضوع مذکور به‌نتیجه نرسید و باید در این حوزه با جدیت ورود کرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به عدم استفاده مطلوب از منابع موجود در شهر رشت اظهار داشت: عدم بهره‌مندی مطلوب از منابع موجود در استان گیلان و شهر رشت باعث شده که شاهد برخی عقب‌ماندگی‌ها در سطح استان و شهر باشیم.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه جوانان برای حضور در صحنه انتخابات، جایگاه کاندیداتوری و مشارکت در پای صندوق‌های رأی خود را آماده کنند تصریح کرد: شورای شهر رشت بیشتر از آنکه به سخنران نیاز داشته باشد نیازمند افراد متخصص و کاردان است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به نسق‌سازی در سطح شهر رشت خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر شاهد گسترش ساختمان آینده‌ساز بودیم و این ساختمان‌ها از دو طبقه به پنج طبقه افزایش پیدا کردند.

علوی با تأکید بر اینکه نسبت به برخی از موضوعات اساسی و کلیدی باید به مدیران و کارشناسان شهرداری رشت برای برداشت از ردیف‌های مختلف جاری و تبدیل آن به عمرانی اجازه داده شود افزود: بودجه شهرداری رشت برای سال ۱۴۰۰ از رقم قابل‌ توجهی برخوردار است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت اظهار داشت: بخشی از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت مربوط به نیروی انسانی است که مبلغ فاحشی پیش‌بینی شده است.

حامد عبداللهی گفت: برخی افراد در قالب پیش‌خدمت به شهرداری رشت ورود پیدا می‌کنند اما در نهایت فقط تعدادی از آن‌ها مشغول این شغل هستند و مابقی در بخش‌های دیگری مشغول فعالیت هستند و با این اقدام فقط پشت‌میزنشینی در شهرداری افزایش می‌یابد.

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به افزایش سرانه فضای سبز در بودجه شهرداری گفت: ایجاد پارک محله‌ای در محلات کم‌برخوردار مورد توجه باشد و بخشی از اعتباری که به پارک جنگلی لاکان اختصاص پیدا کرده به محلات کم‌برخوردار نیز تخصیص یابد.

اعضای شورا در پایان با کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری رشت موافقت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =