آمادگی۶۰ اکیپ راهداری گیلان در بحران احتمالی برف پیش رو

0 130

فریبرز مرادی امروز از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در بحران برف پیش رو خبر داد و اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف طی روزهای آینده، نشست هایی را به‌منظور حفظ و آمادگی تمامی امکانات و استعداد اداره کل راهداری جهت مدیریت بحران برف، برگزار کرده‌ایم.

عصر کاسپین/ وی با اشاره به آماده‌باش اکیپ‌ها و راهداران گیلانی، افزود: ۵۴۵ راهدار گیلانی در قالب ۶۰ اکیپ هم‌اکنون در محورهای مواصلاتی و برف‌گیر استان در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ناوگان ماشین‌آلات راهداری نیز به جهت برف‌روبی محیا شده‌اند، گفت: ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری به لحاظ فنی و عملیاتی محیای برف‌روبی در محورهای استان به‌ویژه در محورهای برف‌گیر غربی استان آماده‌اند.

مرادی با اشاره به میزان برف‌روبی‌های صورت گرفته توسط راهداران گیلان در برف اخیر، بیان کرد: سه هزار و ۹۱۵ کیلومتر از راه‌های استان معادل ۹ هزار و ۴۹۵ کیلومتر-باند از محورهای مواصلاتی استان توسط تیم‌های عملیاتی راهداری، برف‌روبی شده بود.

وی همچنین بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری در روزهای آینده با توجه به‌شدت بارش‌های پیش‌بینی‌شده تأکید کرد و گفت: در صورت اضطرار رانندگان می‌توانند پیش از اقدام به سفر با شماره‌گیری ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها باخبر شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید برف در ارتفاعات و کوهستان‌ها، بیان کرد: لزوم به همراه داشتن زنجیر چرخ، البسه گرم و همچنین جیره خشک از تأکیداتی است که رانندگان در حین سفر در محورها به‌ویژه در ارتفاعات باید موردتوجه قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =