استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند در طرح نوروزی پلیس گیلان؛ هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

0 50

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند در طرح نوروزی پلیس گفت: هموطنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

عصر کاسپین/ سرهنگ جاور صفاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از استقرار ۵۷ تیم پلیس با ۳۰۰ نیرو در اجرای طرح نوروزی در راه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: کسانی که قصد تردد به شهرهای دارای وضعیت نارنجی داشته باشند جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به استقرار پلیس در محورها و راه‌های استان گفت: کسانی که بدونِ مجوز قصد ورود به گیلان را داشته باشند با تذکر بازگردانده می‌شوند لذا به هموطنان توصیه می‌شود که از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله تاکید داشتند.

صفاری از کاهش ۱۴ درصدی فوتی‌های سوانح رانندگی استان در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: متاسفانه امسال ۳۴۸ نفر از هموطنان جان خود را در جاده‌های استان گیلان از دست دادند.

وی با بیان اینکه پلیس برای اجرای طرح نوروزی از آمادگی لازم برخوردار است خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند در طرح نوروزی یکی از اقدامات خواهد بود بنابراین توجه به ایمنی و سلامت هموطنان همچنان مورد توجه ما است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع تصادفات در استان تصریح کرد: ۳۴ درصد از جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در طول یازده ماه گذشته، موتور سیکلت‌سواران و ۲۴ درصد نیز مربوط به عابران پیاده بود.

صفاری با بیان اینکه ۵۸ درصد آمار جانباختگان تصادفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران در سطح استان است ابراز داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

وی عدم توجه به‌جلو و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در محورهای برون‌شهری استان را بیشترین علل وقوع تصادفات دانست و اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد علت وقوع تصادفات به‌خاطر عدم رعایت موارد مذکور است و ۹ درصد جانباختگان نیز زن و ۹۱ درصد مرد بودند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان‌ با اشاره به وجود ۲۷ محور پرحادثه و پُرتصادف در سطح استان گیلان خاطرنشان کرد: ۹۷ نقطه پُرحادثه در سطح استان داریم که اصلاحات و ایمن‌سازی در ۱۵ نقطه انجام و ۷۴ نقطه نیز آشکارسازی شده است.

صفاری از انجام ۳۳۴ مرحله عملیات ترافیکی در طول ۱۱ ماه گذشته در سطح راه‌های استان گیلان خبر داد و بیان داشت: اِعمال قانون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تخلف، نتایج این عملیات‌ها بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان‌ با اشاره به چهار محور پُرحادثه استان تصریح کرد: محورهای رشت- لنگرود، تالش- آستارا، فومن- سراوان، و آزادراه امام‌زاده هاشم(ع)- لوشان از جمله محورهای پُر حادثه استان در سال ۹۹ بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 3 =