برخورد ۶۸ میلیاردی با زمین خوار آستانه‌‌اشرفیه

0 57

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۳۴ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۶۸ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌‌اشرفیه خبر داد.

عصر کاسپین/ سردار “عزیزاله ملکی” با بیان اینکه زمین‌خواری تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی بوده و جرم است اظهار داشت: تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها با پلیس در مقابله با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال بسیار موثر است.

وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه توسط فردی سودجو گفت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان منابع طبیعی و اداره آب به محل‌ اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: در بازدید از زمین‌ مورد نظر مشخص شد، فردی ۳۴ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خادار، پرچین و فنس محصور کرده است.

این مقام ارشد انتظامی از تشکیل پرونده و معرفی متهم ۶۶ ساله در این رابطه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد.

سردار ملکی تصریح کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی زمین‌های تصرف شده را ۶۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تغییر کاربری غیرمجاز را یکی از مهمترین تهدیدات در حوزه زمین‌‎خواری عنوان کرد و اذعان داشت: برخورد با زمین‌خواران یکی از مهمترین ماموریت‌های نیروی انتظامی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 12 =