حمایت از پایان نامه‌های دکترا و کارشناسی ارشد تا سقف ۶۰ میلیون تومان بلاعوض

0 78

برنامه گرنت فناوری از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف بسط و توسعه فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی طرح‌ریزی شده است.‌ به‌همین‌منظور اولین فراخوان دوره‌ی طرح جوانه در استان گیلان آغاز شده است.

عصر کاسپین/ مخاطبین اصلی طرح جوانه دانشجویان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی که استاد راهنمای پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری هستند، خواهد بود.

در این خصوص اولین نشست ۴ جانبه طرح جوانه با حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های بازارگرا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک علم و فناوری گیلان و با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات، پارک علم و فناوری قزوین، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و صندوق پژوهش و فناری گیلان برگزار شد.

دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان در این نشست گفت: طرح گرانت فناوری یکی از سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای استفاده از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان و بهره‌مندی از رساله‌های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با هدف راه‌اندازی کسب و کار و با محوریت فناوری اطلاعات صورت می گیرد.

علی باستی در این نشست با اشاره به مرحله اول این طرح گفت: در فاز اول این گرانت با نام طرح جوانه، رساله‌ها و پایان نامه‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تعریف شده‌اند مورد حمایت قرار می گیرند که البته این منحصرا محدود به پروژه‌های حوزه ICT نخواهد بود و دیگر حوزه‌های علوم مانند کشاورزی، پزشکی، مهندس و حتی علوم انسانی می‌توانند از این گرنت استفاده نمایند مشروط بر آنکه رساله بر استفاده از فناوری اطلاعات تاکید داشت باشد.

ریس پارک علم و فناوری گیلان درباره شروط و میزان حمایت در این طرح گفت: یکی از مهمترین شروطی که در این حمایت وجود دارد این است که رساله‌ای که تعریف می‌شود باید بازارگرا باشد یعنی بتوان بر اساس آن کسب و کاری تعریف کرد.

در طرح جوانه در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۳۰ میلیون تومان و در مقطع دکترا تا سقف ۶۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض پرداخت می شود.

باستی اضافه کرد: این طرح هم اکنون در ۱۲ استان درحال اجراست و همچنین در استان گیلان با حمایت پارک علم و فناوری گیلان و صندوق پژوهش و فناروی گیلان در حال انجام است.

به اطلاع می‌رساند فراخوان دور اول «طرح گرنت فناوری جـوانه» از ۹ اسفندماه آغاز شده.

هم‌اکنون ثبت نام متقاضیان دریافت گرنت فناوری در آدرس Techgrant.msrt.ir آغاز شده است.

شبکه تاد پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) از کلیه پایان‌نامه‌ها/رساله‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای ایده‌های فنّاورانه و بازارگرا که در راستای دستیابی به “MVP” و در برنامه جوانه وزارت عتف پذیرفته شده‌اند، در قالب “گرنت جوانه فاوا “حمایت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 16 =